|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag vill veta vad jag måste göra för att byta från en m20b20 maskin till en m50b20 Vanos motor i en e34. Passar motorfästena eller måste det va m50 motorfästen, måste jag byta styrenhet och luftmängdsmätare? Passar växellådan på eller måste jag byta det med? Och JA! jag kan byta en motor i en bil, vill bara veta vad jag måste köpa till för att den ksa fungera. MVH// | |
|
det går på alla sätt egentligen, men hela kabelhärvan får du byta, styrboxar och allt sånt, men om du sak använda orginallådan så kommer lutningen att bli annorlunda, då kommer insuget antagligen att stypa i bromsservot. motorfästena går att använda, men som sagt lutningen.. det är en del jobb, skulle tipsa om en m20b25 istället, mycket enklare, behöver du bara byta styrboxen. |
|
|
Hmm okej. Men om man sätter i fästen som är från e34 med m50 maskin så blir det fel lutning för att den ska passa in i växellådan? |
|
|
ursäkta att man lyfter en gammal tråd men vad menar du med hela kabelhärvan menar du hela kabelhärvan till under ratten någonstans eller rent av bokstavligen hela kabelhärvan från motorn till bak delen? är inne på lite samma planer och vill har mer info om detta istället för att man skapar en tråd till om detta så kändes det lika bra att uppa denna för att få mer svar. sen undrar jag även är det kamkedja på alla m50 motorerna eller finns det även en model med rem (vilket jag tycker inte är så troligt men endå måste fråga) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.