|
|
|
|---|---|
|
Jag har standardstolar fram i min e39 och vid långfärder brukar det kännas lite i ryggen att de inte riktigt passar mig (jag är 186'). Vilka stolar borde man byta till för att få bättre rygg komfort? Komfortstolarna är ju såklart bäst men jag har ingen el i stolarna nu och jag drar gärna ingen ny. Är det någon skillnad på standardstolarna i tyg och i läder eller är det bara klädseln som skiljer? Hur upplevs sportstolarna annars för er med erfarenhet av dem? | |
|
Hej, Jag har haft samma problem i min bil. Jag hade elstyrda standardstolar med skinn innan nu har jag satt in komfortstolar och jag tycker de är mycket skönare, dock har jag inte kört någon långfärd ännu. Sittdynan är förövrigt samma på komfortstolen, det är ryggstödet som skiljer. När jag hade E34 så hade jag sportstolar i skinn och de var jag väldigt nöjd med och hade aldrig problem ryggen. Jag har heller aldrig haft problem när jag kört Volvo(S40/V50,V70,S80, XC60 XC90) vilka jag har kört på riktiga långresor. Så det är nog bara standardstolarna i E39 som är usla. Lars |
|
|
Usla för långa människor iaf.. Min flickvän sitter bra i dem och andra kortare människor som har åkt med påstår också att de sitter bra. Även på långfärd. Jag har ju inte elstolar som det är nu som sagt och jag vill helst köra vidare med manuella. Men någon som kan kommentera sportstolarna? |
|
|
Jag har en nyinköpt e39:a med sportstolar. Har åkt några lite längre sträckor hittills (55 mil som längst, några på 10-15 mil) och jag är nöjd. Möjligen är ryggstödet lite för smalt, men det är väl å andra sidan meningen med just en sportstol - man ska sitta lite fastkilad. Jag har dock inte haft några problem att köra lite längre. Sittdynan är underbar. Bra stöd för benen med den utdragbara framkanten, bra sidostöd. Gillar sportstolarna i e39:an bättre än standardstolarna i min gamla e34:a, som ändå är skapliga enligt min mening. (Jag är hyfsat lång och smal, 183cm 70kg, kanske lite "biffigare" personer tycker stolarna är lite väl smala..?) |
|
| Jag är inte så lång 174cm.... | |
|
Tjenare Är 1,83 och väger 90kg, jag sitter dåligt i standard stolarna. Polaren har sportstolar i sin och visst klämmer de över ryggen men man sitter ju fast. Till skillnad från standard där man halkar omkring. Har inte suttit i komfortstolarna men jag är ute efter sportstolar för jag saknar benstöd. Jag har letat länge på blocket och här på annonserna men det är inte lätt att hitta sportstolar. Jag har grå nederdel på inredning så det passar ju inte med vad som helst. It´s better to burn out then to fade away.... |
|
|
Är 1.95, haft min bil i snart 7 år och jag har alltid var otroligt nöjd med hur jag sitter i standardstolarna i tyg, aldrig ont i ryggen, aldrig trött. Åka ex Karlstad - Sthlm nonstop är aldrig något problem. Lite kul för hade just i dag en diskussion med en bekant om hur otroligt dåligt jag sitter i VAGS bilar, Nya A6, A4, passat golf alla dessa bilar med standardstolar ger mig rygg ont efter bara några mil, snacka om dåliga stolar och då har jag aldrig haft något problem med ryggen, trots 13 år med stillasittande datajobb. |
|
|
Har vanliga stolar i min, jag är supernöjd. Dom slår dom berömda saab aero-stolarna tycker jag. Har som mest kört 110 mil på 1 dag, inga problem. |
|
|
Håller nog med, standarstolarna i 528an är bekvämare att färdas i än sportstolarna i alpinan, tycker de är för kort, trots utdragbart benstöd samt även hårdare. Sportstolarna i E60an gick att dra ut längre på något sätt. 1,80 lång är jag. /Christian Länk |
|
|
Hej! Är 190 lång och 93kg. Skulle aldrig ens tänka på at köpa E39 utan sportstolar. JAg har manuella sportstolar i skinn och jag sitter mycket skönt i dom. Om det är ngt som saknas så är det kanske justering av svankstöd. optimalt vore sportstolens sittdyna med komfortstolens rygg. chrisod: sportstolar för kort??? det ar ju precis det som er den största skillnaden mot standardstolar - lårstødet är justerbart, med det utdraget så är sittdynan betydligt längre än i standardstolen. I infällt läge är väl längden ungefär lik..... MAnuella sportstolar är ganska enkla att hitta, finns annonser på dem titt som tätt här på autopowers "powerbörs" komplett inredning i skinn ligger runt 5-7000kr. MVH Sakke |
|
|
Jag tycker standardstolarna nästan trycker lite vid gränsen till nacken så att man sitter mer hopsjunken.. det skulle nog hjälpa med svankstöd men det finns inte att eftermontera längre enligt bmw. Sportstolarna passar mig jätte bra.. de klämmer åt alldeles lagom där de ska men jag har aldrig åkt några längre sträckor med dem.. Men den där övre kanten som är på standardstolarna är borta på sportvarianten då säger ni?! |
|
|
<sålde min e39 pga stolarna,hade sportstolarna i e34an och dom var mycket bättre,så aldrig en med standard stolarna igen. |
|
|
Många åsikter här...Kanske till viss del beroende på att stolarna i en del bilar börjar bli nedsuttna med ålder roch miltal. Jag själv satt mycket bra i min tidigare e39 med standardsstolar och jag kör regelbundet långa tjänsteresor. |
|
|
Varken jag eller farsan har/hade några anmärkningar på komforten osv i std stolarna i 523:an.. Tycker dessa är riktigt bra...både på långkörningar och kortare diton. Jag väger 97kg och är 182cm.. Farsan väger väl kring 80kg och är lika lång.. Nu kör visserligen frugan bilen mest och inte heller därifrån har jag hört några klagomål... Vikten har jag inte frågat henne om, men hon är väl ca 173-174cm lång iaf ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.