|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Synd att dom inte säljer 535i i Europa.Det måste ju vara en höjdare. Både prestanda och ljudet från den raka sexan. |
|
|
sportläge på automaten? den måste jag ha missat när jag provkörde 530n :-) har aldrig ägt en automat. |
|
|
Man lägger över växelspaken i det manuella läget,utan att växla manuellt. Funkar som det gamla sportläget på tidigare BMW automater. Håller kvar växeln lite längre jämfört med när den bara ligger i D. Känns betydligt rappare i detta läget.Nackdelen är vel att det är lite mer oekonomiskt,dock mycket roligare. |
|
|
Funderar just nu på om det är värt 50-80 tusen för att få en modern nyckel till bilen. Kyrknyckel eller plastbricka det är frågan? verkar vara en av de grejer som skiljer 05 och 06 nämligen. |
|
| Jo jag har också funderat på det här med nyckeln!? jag har lite dålig koll på vad det är mer som skiljer mellan 05 och 06. Det är ju en skaplig extra peng att betala för att få en plastnyckel och startknapp! | |
| Ja det är en skaplig peng för en nyckel, men frågan är om inte det kommer att kännas väldigt medeltid om man är van vid plastnyckeln som jag har i nuvarande bil. | |
|
Personligen tycker jag det känns lite dumt i E60/61. Man trycker in plastnyckeln på samma ställe man tidigare tryckte in den traditionella nyckeln.Sen får man släppa den,och flytta handen till start-knappen. Känns lite osmidigt.Bättre att trycka in nyckeln och vrida om. Sen är den ju placerad lite mer logisk på E90/91.Där kan jag köpa det. Men innerst inne tycker jag att det är en mode grej.Sen är det lite racigt att starta med knapp. |
|
|
Angående min tidigare fråga om den minimala prestanda skillnaden mellan 530i och 535d. skillnad 0.1 sekunder 0-100. Kan det vara så att 535d är tyngre? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.