AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.510

Köpa bmw 535d e61

Sida 1 av 3
Ra
20
Rascoe82
Bmw 535d e61-07
Hej allihop!

Jag har efter lite övervägande bestämt mig att efter ett konstigt snedsteg till Volvo införskaffa en e61 igen. Då jag har möjlighet att tanka billig diesel så blir valet logiskt. Hittade denna 535d: Länk!

Och ville höra lite vad ni tror? prismässigt? utrustning?

Tacksam för svar!

Mvh Danne
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag måste bara säga att det är riktigt trevlig motor enligt min åsikt.

Den hade bra utrustning tycker jag, det som är viktigt tycker jag är Hifi prof, Navi , några schyssta stolar som den här hade

M paket är ju inte helt fel heller =)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, utrustningsmässigt ser det ju bra ut. Vill du ha M-paket kan det ju monteras i efterhand.

Hur mycket vill du lägga ut? Hur långt skall den ha gått? Någon speciell utrustning som du ser som Måste?

----
BMW CS #6212
Ba
168
Baccala
530xdAT M-sport -06
Jag kan bara säga att jag är fantastiskt nöjd med min 535:a, lastbilsvridet är makalöst, bilen är fantastiskt välbyggd och ligger fint på vägen. Nu väntar jag bara in sommarvägarna igen då den elaka gula lampan blinkar mest hela tiden när man gasar så här års. Om du kan tänka dig att gå upp mot 10-11 000 mil, kan du nog kapa priset rejält om du köper privat. Utrustningsmässigt är den du tittat på likvärdig som min, men det jag värdesätter mest är komfortstolarna, dom är fantastiska, även för mig som är 1,90 och nästan 100 kg. Panoramaluckan är också trevligt. PDC klarar jag mig inte utan nu =) Lycka till med köpet.
Ra
20
Rascoe82
Bmw 535d e61-07
Tjena och tack för era synpunkter.

Jo det här med utrstning då, jag kan väl tycka att komfortstolarna samt navi är lite av ett måste för mig, även drag är ju bra att ha. M-sportpkt har ju bilen redan så det känns onödigt att eftermontera som någon skrev!?

Jag gillar ju även färgen (gillar mörka bilar), jag tänkte att jag ska försöka ta mig och kika på bilen, ser det bra ut och man kan pruta lite så är det inte helt omöjligt att jag slår till!, uppdatering följer!

Mvh Danne

ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Knappt någon prisskillnad, i min mening, mellan de olika E61 orna om man ska ha lika utrustning eller mil, därför blev det två 535d'n för mig, hitintills.

Hörde att BMW säljer fler 535d än 520d och 525d.
Att något kan gå så fantastiskt och ändå vara så bränslesnål, äsch nu längtar jag tillbaka till min vita valross till bumse...

Komfortstolar är nog bra, hade sportstolar i mina, långt till nackstöden i dem. Niavi prof är bekvämt, även om man har en lös navi så är det väldigt bekvämt att alltid kunna ratta in närmsta McDonalds när det köar upp på autobahn då den alltid finns med i bilen. Logic 7 är bra ljud, PDC är bra, bilen är ju inte liten märker man när man nu kör "lilla" E39an.

Den bör ju har de "svenska" paketen, comfort och advantage (ja, det som ingår i dem) för att ha andrahandsvärde mot andra.

Utseende mässigt anser jag högt personligt att en E6x måste ha m-paketet.

Med: skit grym, äter allt!
Utan: rund badbalja, nej tack!

/Christian

Länk
SH
14
SH
535dAM Touring -05
Efter att ha letat 530/535 under 3 månaders tid lyckades jag lägga vantarna på en välutrustad 535 M Touring i förra veckan. Anledninen till att det tagit så lång tid har varit att bilarna antingen varit snikutrustade eller om den varit välutrustad så har ägaren velat ha i mitt tycke för bra betalt.

Mina krav var i prioritetsordning:
- Komfortstolar (i mitt tycke klart skönare än sportstolen)
- M-sport (går alltid att eftermontera för en skälig peng)
- Ngt extra snask (typ Heads up)

Den bil du spanat in tycker jag låter som en bra bil, den kommer du inte ha några som helst problem med att sälja den dag det är dags, det enda jag funderar på är om den inte är aningen högt prissatt. Förvisso är det ont om sv-sålda välutrustade 535-or med få mil på mätaren.

Som jämförelse kan jag nämna att min 535d -05 , 7600 mil med nästan exakt samma utrustning som den i annonsen (saknar dock drag och hifi-professional) köpte jag av en privatperson för 280 ksek, troligtvis något under marknadspris eftersom förre ägaren satt ut den för billigt (259.000)...:-). Faktum var att det blev budgivning men eftersom jag råkade vara hos säljaren när han inledde den så lämnade jag mitt sista bud direkt och förklarade att jag inte har för avsikt att återkomma igen.

Men kan du pruta ner priset till 340 ksek tror jag det är köpläge.

Lycka till!
/Roger

Li
40
Lindhardsen
535d Touring 2005
Hej!

Jag funderar även jag på att köpa en 535d, och är nu SÅ sugen :)

Jag har bara en fundering om jag inte riktigt får klem på, så en av Er kanske kan vara snäll att kasta lite ljus över detta?

Hur är det med importerade biler från t.ex. Tyskland? Varför är det så illa. Vad ör det som betinger att de skall ha ett sämre andrahandsvärde? Om man nu kollar upp ordentligt på service etc, är då inte en tysk bil lika bra som en svensk?

Risikerer jag att stå igen med en bil som har ett mycket sämre andrahandsvärde, och varför?

Tack på förhand!

/J
Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Det är inte alls speciellt illa. Bilarna är producerade på samma fabrik och oavsett vart du köper bilen så gäller den gamla klassikern att ett rejält förarbete och en portion sunt förnuft minskar risken att göra en dålig affär. Läs importguiden och importforumet här på siten för tips o vägledning.

Andrahansvärdet blir i vanlig ordning en avvägning mellan utbud och efterfrågan. Jag hittade ingen diesel med låga mil till vettigt pris på hemmaplan så jag handlade i Tyskland. Jag kommer antagligen, inte nödvändigtvis, att få ett ngt sämre försäljningspris än om jag hade köpt i Sverige men å andra sidan betalade jag 40-50k mindre i inköpspris.

Varför en import ev skulle betinga ett lägre andrahandvärde har diskuterats i oändlighet i andra trådar. Jag personligen gör ingensomhelst skillnad mellan alternativen men det spelar stor roll för andra. Bara att konstatera att alla inte kan vara överens jämt men läs vidare i importforumet om du är intresserad.

Lycka till med köpet!
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Visst är de billigare än motsvarande svensksålda, men det brukar vägas upp av en högre utrustningsnivå och generellt ett bättre skick (oj vad skit jag kommer att få nu....). Jag hade fram till i torsdags en svensksåld och en importerad E61, och baserat på det är i alla fall min importerade 535 finare, trots dryga 17000 mil.

Så du får mindre för den vid försäljning, men du betalar också mindre i inköp för en importerad.

Mvh Johan

Li
40
Lindhardsen
535d Touring 2005
Tackar för Era synspunkter...
Jag skall följa era råd, och köpa bästa bilen, oavsett vem som sålde den första gången ;-)

Ha en skön helg!
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det viktigaste är att bilen, som skrivet ovan, är i gott skick, har rätt utrustning, fullservad och att historiken (service, mätarställning och eventuella krockskador) går att VERIFIERA. Allt går att verifiera både på en svensksåld och en tysksåld bil.
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Om den här är korrekt i mätarställning och inte krockad så har den det mesta man kan önska!
Länk
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Kan dessa 535ATM vara något att ge bud på ? Länk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Den i Steamans länk har ovanligt rynkig/nedsutten skinnklädsel. Kanske bara en ovanligt tung tidigare ägare, men det kan vara ett tecken på att något inte är som det ska.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Jag hade ju inte bjudit utan att kollat upp dom noggrant.Är ju lite blandat kvalite på dom bilarna Kvarndammen säljer.Vissa är ju riktigt misshandlade.
535:an som finns i Sundsvall är visserligen lite dyr,men det går säkert att pruta lite.Sen är det ju alltid värd lite extra att köpa från auktoriserad BMW-handlare.
Idag är det vel inte lika lönande att importera med tanke på den höga Euron.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Sen saknade ju bada dom 535:orna på Kvarndammen komfortstolar. Skulle personligen inte köpt en 535: utan dessa. Har dom i min 530,och dom är underbara.
Li
40
Lindhardsen
535d Touring 2005
Hurr är sportsstolarna i förhållande till komfortstolarna. Vad är skillnaden?
Jag är visst inte så insatt än ???
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Den största skillnade är att man kan justera övre delen av ryggstödet på komfortstolen.Och den extra kudden på nackstödet,som man kan forma rundt nacken.
Sen är det justerbara lårstödet större.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Denna,som Steeman länkade till har komfortstolar. Om du klickar fram alla bilderna på den så finns det flera på stolarna.
Länk
Det lättaste att titta efter är kudden på nackstödet och det bredare lårstödet.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Att det justerbara lårstödet är mindre spelar ingen roll, däremot saknar man det justerbara nackstödet. Dessutom är sportstolarna för hårda enligt min smak. Däremot får jag alltid beröm för stolarna när jag har Volvoägande kollegor med på långresor i tjänsten:)

Jag har tillvalet med helelektriska sportstolar (inkl svanskstöd) i min bil och det är dålig användning av pengarna eftersom det blir dyrarre än komfortstolen. Men den som specade bilen kanske uppskattade den hårda stoppningen och därför gjorde det något udda valet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.