AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.685

X5 3.0D vs Audi Q7 3.0D

M3
81
M3smg
M3 -02
Funderar på att skaffa en X5 som familjebil. Är det någon som har jämfört X5 mot Audi Q7? Vad talar för den ena eller den andra?

Vilken rekommenderas och varför.

Tacksam för synpunkter....

Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Jag vill bara säga en sak, det kan du bara själv avgöra vad du tycker.
Jag har en x5 3,0 d 07 och är kanon nöjd med bilen. underbar att köra.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
X5 borde du kunna få tag på till billigare pengar men annars kan jag inte komma på några större fördelar. Audi är väsentligt modernare och rymligare samt enligt många journalister trevligare att köra. Inte lika stenhårt fjädrad men ändå kvick i rörelserna.

31
Edderf
535 D Touring - 11
Jag jämförde i somras och valde direkt en X5. Q7 drar i blandad körning 1,3-1,5 liter/mil, jämfört med 0,9-1,0 för X5.

Efter den jämförelsen så slutade jag, så är det någon som hittar fördelar på en Q7 som uppväger så är det intressant till kommande bilval

Diesel luktar gott
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Mycket bra test finns här: Länk

Här vinner Q7 och drar lika mycket diesel som X5. Detta under identiska förhållanden vilket är mer precist än att köra bilarna under olika förutsättningar.

SKillnaden i diesel förbrukning mellan X5 nya 3.0d och Q7 är att x5 kan du gasa ganska duktigt med utan att den börjar dra särskilt mycket. Medans Q7 är otroligt känslig kör du väldigt lungt så drar den lite men kör man "normalt" så drar den lätt 1.2 och om man kör "normalt" enligt min norm så är det moms på det. Tyvärr för annars är Q7 en otroligt fin bil.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.