|
|
|
|---|---|
|
Tja, hoppas på att de finns några dieselkunniga här! Har bytt dieselpump på min 325 td-93 till en mekanisk pump o den startar jätte fint men vid gaspådrag så knackar de om någon cylinder, är de pumpen som är dålig eller är de någon spridare eller kanske felinställt, har försökt justera pumpen men låter likadant :/.. // daniel LoowBeemer =D | |
|
knackar det på en cylinder eller har du ett hårt knackande ljud hela tiden? Eventuellt kan du ha fått in någon smuts i en injektor så den har hängt sig, då låter det ungefär som ett vevlagerknack. Lossa ett spridarrör i taget tills knacket upphör, den spridaren står öppen. Ta loss & reparera. Om du har ett hårt motorljud har du för tidig tändning, kan bero på felaktig inställning eller en defekt dieselpump. Att mäta är att veta MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
De knackar bara när jag varvar den, på tomgång låter de ingenting?!. Jag har provat o lossa spridar rören en för en när den står igång men aldrig lossat dom helt ? bara så de fuktar lite!. säg att pumpen är trasig, vad skulle de kosta o göra iordning den? eller är de bara leta ny kanske ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.