|
|
|
|---|---|
|
Tanken finns att köpa en "andra bil" en lite rolig. Har tittat på den nya Beetlen. Det skall bli en slit o slängbil, kanske lite styling för att få det personliga stuket på den. En bil till frugan och yngste sonen. Vad finns att säga om de tidigare modellerna, avser större saker man bör se upp för. Rekomendation av motoralternativ, hur är förbrukningen. Svagheter hos modellen. Någon som vet, om så tack på förhand NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ | |
|
Tänk dig för bäste herre:) Om du försänder damen och sonen i något liknande Länk kvalitativt då vet du att både grannar och deras bekanta noterar eder goda smak och intelligens i lång tid framöver:) Om det skola gå fort för herrn att erhålla påfyllt i kylskåpet eller annat, köp större motor till liknande kaross:))) Lycka till! Asken |
|
|
Specifikt ber jag herrn kika på BMW E46 compact, mycket automobil för SEK... Mvh Asken |
|
|
Bettle är ju en VW Golf med annan kaross bara Dessutom är 2-dörrars bilar extremt opraktiska Köp isåfall hellre en 5-dörrars golf Beetle har extremt dåligt andrahandsvärde och är svårsålda |
|
|
Förvisso käre Asken, dock vill jag nog påstå att Beetlen är fräckare utseendemässigt än compacten. Jo "långe viking " visst är det så, Golfen ingen dålig bil, resten håller jag med om och dörrantalet är ovesäntligt. Vad mer finns att säga i sak. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Om du letar efter en fräck bil med lite retrokänsla skulle jag rekommendera en Mini eller kanske en Fiat 500. Mini:n står sig bra i värde och är nog det vettigare köpet, 500:an är dock den charmigare av det två (tycker jag). Om retro-biten inte är så viktig så kanske en Honda Civic? Det finns många charmiga små bilar, Bettlen är inte en av dom... |
|
|
Kollade runt lite på blocket nu och den billigaste Beetle jag hittade gick på 43' det var en illgul 99:a. www.bilpriser.se värderar samma bil till 20-25'. Vem ligger mest rätt, tro? Tycker annars att den är lite fräck som andrabil, typ :-) /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
Jag har kört VW Beetle ett par ggr. och skulle nog rekommendera att du tittar på något annat. Designen har fått gå före funktion i den bilen och jag fann den mer svårmanövrerad i stan än min egen E46 Touring pga. den VÄLDIGT långa instrumentpanelen.. Mini skulle jag hellre rekommendera i så fall. Hade 2 sådana som firmabilar tidigare och de var både poppis bland säljarna och roliga och pigga att köra. Tror säkert den yngre sonen kommer att bli gladare av en lite småsportig Mini i förhållande till en mossig beetle. //amullo |
|
| hade nog också kollat på en mini.. tycker inte alls att beetle är billig snarare för dyr för det man får | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.