AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.166

Väghållningsats M3 E36

Har tänkt byta ut fjädrar och dämpare då dom börjar ha gjort sitt..
Tänkte satsa på nåt annat än original och har sökt en massa på forumet men kommer inte fram till så mycket.. har inte tänkt åka nåt på bana så har inte tänkt köpa nåt svindyrt men nåt som är hårdare än original iaf och inte sänker brutalt mycket, men man vill ju inte ha nåt skit heller..

Kan man få en vettig uppsättning fjädrar och dämpare för runt 6-7 tusen eller måste man gå upp i pris? Funderat på coilover också men dom ligger väl ännu högre i pris? Nån som har tips eller erfarenheter?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Skulle jag köpa enbart fjädrar och dämpare hade jag nog satsat på Eibach pro kit och Bilstein dämpare. Hade de på en 328 jag hade innan och jag va kanonnöjd. Du klarar ju dock inte hålla dig inom din ekonomiska gräns tyvärr, men för aktiv gatåka med ändå en del komfort kvar funkade de mer än bra.

Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
k-sport ska väl vara hyffsat? säkerligen bättre än orginal iaf?

/Jonas
Japp ska du hålla dig på en tajtare ekonomi så är de nog de här som gäller
Länk

hade de på min m3a just på grund av avsaknande av pengar, och jag kan då inte påstå att jag vart besviken på grejerna för dom salntarna, helt klart värt pengarna + att de sänker 25mm vilket ser mycket bätre ut än orginal.

Fricke
Funderade på K-sports coiloverkit där ett tag men då läste jag här på forumet om nån som hade det kitet på en m3a och haft problem att ställa in hjulvinklarna..
GE motorsports kit verkar inte heller ha fått så bra kritik vad jag har kommit fram till.. man vill ju inte köpa det billigaste heller..
Kollade upp pris på Eibach fjädrar och Bilstein dämpare och det landade på drygt 10k.. ska kolla vidare och se om jag kan hitta nåt vettigt för runt 7-8k..
Verkar va svårt att få tag på nåt bra under 10 tusen.. nån annan som haft K-sports coiloverkit på en m3a och vet hur det funkat?

Nån som provat beställa typ bilstein dämpare från tyskland tänkte ifall det blir stor skillnad i pris? en uppsättning dämpare fram och bak går ju på runt 8000 bara dom här i sverige..
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Ringwing;
Sök på rejsa.nu's forum så finns det trådar om både XYZ och K-sport (samma fabrik).

M V H
Stephan

Äger Autoexpertenverkstaden i Täby AB
Schmiedmann har ett märke som heter Lowtec till bra pris, som verkar rätt vettigt (trots namnet) :), skämt å sido, de har kompletta satser med fjädrar och dämpare, en sats sänker 40/25 och den andra 30/30.

Blir 40mm fram för mycke? Jag menar kan man typ inte köra över ett fartgupp utan att skrapa upp underredet? 30mm bak kändes ju också ganska mycket.. vad skulle man ha satsat på? Och vad kör ni andra med som har sänkningssatser?
Mr
46
Mr.O
M3 -94
jag kör K-sport på min m3:a. är kanon nöjd.
har inte haft någe problem med hjulvinklar.
Okej..

Ingen som kör med 40mm sänkning fram och kan säga hur det funkar?
Här är en länk på mina M3or. På den gula E36an sitter det 25/25 så har du något att gå efter iaf:

www.garaget.org/philly
Ja inte behöver jag då sänka mer än sådär! :)
Tack för bilderna.. kanske kör på 30/30 då istället..
pg_ice
50/40 troligen
men då är det lägre profil på framdäcken annars hade det skrapat i
Länk

Länk
pg_ice
fel länk
Länk
Tänk på att bilarna är lägre bak än fram.

35/20 hade varit ultimat, jag hade provat 40/25 om du ska köpa. Då blir den lika låg fram som bak.

Mvh Filip
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.