|
|
|
|---|---|
|
Har en 318 e46 m43 motor som jag har köpt nyligen. När jag kom hem och öppnade jag huven och fann olja som runnit ut genom oljepåfyllningslocket. Tänkte att vevventilationen var tät och mkt riktigt...det var den. Jag fann då att personen hade pluggat denna med en bult. Tog bort den och då blev det tvärtom nu suger vevhusventilationen kraftigt...så kraftigt att det är svårt att få bort oljelocket när motorn är igång pga vacuum... varför gör den så här? | |
|
Det sitter en ventil som reglerar ventilationen. Kanske den havererat tidigare p.g.a frysning och säljaren i fråga har gjort en "snabbfix" för försäljning. Fult trick och hur har han kunnat plugga ventilationen utan att någon packning rykit av trycket? Hoppas den inte gått länge med denna lösning. |
|
|
Det är bra fråga,,, det stod ett datum på vevhusvent slangen som var den 20 de oktober, han har nog bytt då någongång. Men varför suger den? Kommer suget från insuget? I såfall bör den gå illa men det gör den inte, den tar ju inluft som inte går genom lmm isåfall. |
|
| Men är det inte smart att ha så lågt tryck som möjligt i vevhuset då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.