|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Efter 10 stillastående dagar och kallstart i -7 grader Bilen börjar ryka och stängs av av min sambo Jag startar den...svårt men går Ger lite varv ca 2000 Extremt mycket rök bokar garage Ingen olja i kylarn / inget vatten i oljan Kylarnivå normal lossar slang från ventilkåpan och det blåser, och suger från vevhusvent komp kollar och alla cyl OK byter olja filter stift filter låter gå på tomgång och den ryker mindre och mindre kör en sväng 10-15km ryker onormalt och lite hopp och svag vid gaspådrag ÖPPNAR motorhuv och det har skvätt ut olja ur påfyllningshål låter motorn gå på tomgång och det är TRYCK i motorn kommer upp luft och lite oljeskvätt ur påfyllnings... Vad kan detta vara ??? TACK på förhand hl | |
|
Stopp i vevhusventilationen. If it works, don't fix it. |
|
| Ja det verkar som du har fått en frusen vevhusventilation. Verkar vara populärt i dessa kalla tider. Här har du en tråd som skrevs nyligen med samma felbeskrivning: Länk | |
|
Tack för snabba svar. Nu har jag ju som sagt kört 15km och är inte längre i garaget som jag började meka i, Jag bogserade bilen dit, Tycker ni jag ska bogsera den igen eller, köra dit?? |
|
|
Ta dig dit och proppa in en värmare under huven! If it works, don't fix it. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.