|
|
|
|---|---|
| JAG UNDRAR OM DET ÄR MYCKET VANLIGT OM VATTENPUMPEN GÅR I SÖNDER PÅ M 50 MOTORN. MIN BIL HAR GÅTT 12000 MIL . ÄR DET NÅGON SOM HAR BYTT & VID VILKET MILTAL ,SKA MAN BYTA I FÖROBYGGANE OM MAN SKA KÖRA PÅ SEMESTER ELLAR SKA MAN VÄNTA , JAG HAR REDAN LACKT RÄTT MYCKET PENGAR PÅ MIN BIL TEX MONTERAT DRAG SÅ ATT JAG TYCKER ATT DET RÄCKER MED ATT LÄGGA PENGAR PÅ BILEN | |
|
Hej! Beror väl på... Om pumpen aldrig är bytt efter 12000 mil så kanske det är dags. Det ingår att byta den varannan Inspection2, dvs. vid 6000 mil i förebyggande syfte. Men sen kan den ju hålla längre. Du får ha koll på tempmätaren om den beter sig konstigt så kan det antingen vara vattenpumpen eller termostaten. På min 525 -90 så bytte jag kamrem vid 20000 mil, och struntade i vattenpumpen för den var så dyr. Nu får jag sota för det, måste byta den nu eftersom temperaturen går ibland upp och ibland ner. Så tipset är att du byter den, fast din bil är väl en 24-ventilare? Vilket betyder att du inte har någon kamrem utan kamkedja. Så jag vet inte riktigt om din Inspection2 ligger på samma milantal som min 12-ventilare... Lycka till! |
|
| INGEN SOM VET? | |
|
Skulle inte tro det är någon fara. Kolla om det börjat läcka från skvaller hålen, byt isåfall. Har inte bytt på min som snart gått 19000, har haft den sedan 10500 mil. Skaffa hellre ett tangentbord som inte bara har VERSALER, det ser så illa ut, som att du är arg och skriker. Mvh LEF |
|
| Tack för svaret.Jag hoppas att det ser bättre ut nu när jag skriver med små bokstäver.Jag kan nog lära mig det. | |
|
Tack för det! Det ser genast mycket bättre ut. :-) Mvh LEF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.