AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
9.480

Svart E36 cab - SEZxxx Stulen i Karlskrona!

Sida 4 av 4
ho
29
hoganas-2007
328i Sedan -95
530i Touring-01
Micke, har du någon susning hur idioten kunde komma in i ditt garage utan att bryta sig in! Jag har kanske missat det i forumet innan, men nyckeln måste ju inte finnas i hur många ex som helst och unik bara till ditt garage? Hur länge har du haft garaget och vem har haft det tidigare? Det har du säkert forskat på, får jag hoppas!!
Vad är senaste nytt med BMW orginalförsäkringar, är dem lite medgörliga eller de är som alla andra försäkringsbolag? Bra när du tecknar försäkring och skit när du behöver dem! Men jag måste erkänna att If har blivit mycket bättre de senaste åren. Har haft 2 incidenter där jag tog på mig skulden ena gången och frugan den andra gången. Behövde inte betala en krona i höjda premier någon gång och de löste det på ett väldigt smidigt sätt utan en massa papper! 328´an var bara halvförsäkrad!

Jag håller tummarna för dig att det inte blir sjukt dyrt, det är så tråkiga pengar när det är andra idioter som fördärvar för en, som skulle betalat skitet själva!

Har inte pratat med FB denna veckan så vad det gäller den biten så vet jag inte mer ännu.
Däremot så vet jag att mitt lås är ett ASSA SCD vilket enligt en låssmed jag känner ska vara i princip omöjligt att dyrka eller borra upp.
Det fanns inga skador på varken lås eller port så det betyder att han haft nyckel.
Jag har bott i min lägenhet sedan 98 och haft garaget sedan 01. Likadana nyckar till båda låsen och jag har aldrig tappat någon nyckel. Dessutom så bytte jag cylinder i garaget när jag fick det 01, just för att jag ville ha samma nyckel till båda låsen.

Numera är BÅDA låsen utbytta mot helt nya!

Pratade med polisen idag, ciggfimpen och hårståna är på analys för bla DNA så målet rullar vidare.

Bilen har dem inte hunnit börja reparera ännu men den står inomhus.

///Micke
Min cabrio Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.