|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Skönt att den hittats. | |
|
Skönt som sagt att den är hittad, och förhoppningsvis med väldigt små och få skador... ...men surt som själva den med den höga självrisken + 5%... Tycker också det är väldigt märkligt att ta sig in i ett låst garage och sedan bara nöjesköra max 15 mil...hade mer förstått "omaket" om den nu befunnit sig på andra sidan Östersjön... Hoppas det löser sig med minsta möjliga plånbokssmärta... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag skulle gissa att tjuven letade runt efter fälgar eller annat godis i garagelängan, och sedan fick sin livs bonus! En BMW-cab med nyckel! Så han tog säkert en liten joy-ride men visste inte riktigt vad han skulle använda bilen till. Hoppas bara att inget är stulet eller förstört på bilen! Surt med självrisk, men å andra sidan finns det väl inget att reparera på bilen? Men man undrar hur sjutton han kom in i garaget. Är det väggar av typ hönsnät, eller riktiga träväggar? Något fel på låset? Fast å andra sidan, mina föräldrar har liknande garagedörrar, och de är så slut att man kommer in bara man rycker tillräckligt hårt. Mvh Johan |
|
Humm, jobbigt att ta fyra fälgar på cykel! Finns en del som är stulet samt en del skador, återkommer med det. Garaget består av porten, tre betongväggar och betongtak/golv. Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Johan: Det där låter faktiskt som ett väldigt realistiskt scenario... Enl Mickes blogglänk så är det tyvärr "en del skador" på bilen... ...oich se även hans blogg för bilder på garaget... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
bilar i låsta garage bör ha nyckel åtkomlig... Om det börjar brinna ska nån kunna köra ut bilen. |
|
| Mitt i allt elände vill jag gratulera till en fin cykel. Lämna in den hos polisen och lös ut den lagom till våren. | |
| Var försiktig bara så du inte blir misstänkt för cykelstöld när du kvitterat ut cykeln bara. Länk | |
|
Mer i bloggen. Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Hade det inte varit bättre att låta bilen stå kvar och polisvännen låta någon kolega sitta och bevaka bilen tills idioten kom och tog den igen, för att få fast honom? Som sagt, 19mil nöjestur är nog ingen vettig förklaring, han hade nog andra planer. |
|
|
För det andra, fan vilken sjuk tur du hade! Tur i oturen.. något sådant hade aldrig hänt mig. Vart och hur hade du annonserat ut? Privat eller via redaktionella kontakter? |
|
|
Hur skulle man som privatperson få polisbevakning på en stulen bil i hundratusenkronorsklassen för att det KANSKE dyker upp en gynnare? Ingen annons, det var lokalblaskan som nosat reda på polisanmälan och således blev det en "stuletartikel". Sedan så underlättar det ju självklart att man har mycket kontakter både i tidningsvärlden och i alla samhällsklasser. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Du får göra som jag gör Micke, Ta ratten med dig =) Jag köpte en Sparco mocka ratt med snap of nav, det är ju världens bästa stöld skydd. Bara o ta med ratten hem o hänga på klädhängaren i hallen. Lycka till med bilen Björn In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
Eller säga upp lägeheten och flytta ner i garaget.. Billigt boende och klockrent nära till bilen. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Om nyckel finns i garaget och bilen stjäls betalar inte försäkringen något.. | |
|
Jodå. ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
De fall jag känner till så har ägaren av bilen inte fått ut en krona på försäkringen eftersom nyckeln var i garaget. Olika bolag olika filosofi antar jag.. |
|
|
Fan så sur man blir på idioter som inte kan se skillnad på ditt och mitt. Sen blir man lika sur när försäkringsbolagen (som för övrigt är jätte bra på att ha att göra med så länge man KÖPER försäkringar) skiter mer eller mindre i en när man väl ska använda sig av den. Då gör de allt som står i deras makt och "tolkar" det finstilta i försäkringspapprerna så det enbart blir till deras egen fördel. Hoppas det löser sig för dig Micke, jag antar att tjuven fortfarande är på frifot? MVH |
|
|
Naturligtvis att det är beklagligt att man inte får ha grejerna ifred. Men försäkringbolagen driver ingen välgörenhet och när en bil, som i det här fallet, blir stulen men nyckeln som förvarades helt synligt i samma garage som bilen så är det inte så konstigt att självrisken blir dyr. Micke skall nog vara nöjd att bolaget ersätter någonting över huvud taget. |
|
|
Undrar vad försäkringsbolaget sagt om bilen brunnit inne p.g.a. att nycklarna inte funnits tillgängliga? Tycker nog det är skäligt med en liten självriskhöjning om försäkringsbolaget tar upp det i sina villkor ang. nyckelns förvaring, men att man skulle bli helt utan ersättning är befängt både som utfall och att ens ha det som villkor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.