|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Låter som dom spanat och kanske visste att du inte var hemma utan jobbade natt... Hur som helst, tråkigt!! _______ |
|
| Med tanke på var Micke bor så är min gissning att bilen finns i Polen redan...Garanterat ett beställningsjobb av något slag, tror chansen att bilen återfinns är tämligen liten, jag menar den bilen stjäl de knappast för att "slakta" utan för att använda som den är, den såg ju härligt fräsch ut... | |
|
FY vad trist, jag lider verkligen med dig... Tror som Dawwe att den står på färjan just nu, den avgick kl 9 imorse... Länk Eller åk ner till hamnen och titta om den rullar på kvällsbåten? Bilen måste vara svårsåld i Sverige med tanke på att så många skulle känna igen den. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Otroligt tråkigt, har följt hur du vårdat och ömmat om din bil. En sak förstår jag inte. Varför stjäl man en e36-cabbe? Själva poängen med att göra brott måste väl vara att tjäna så mycket pengar som möjligt och ska man nu ut och ta något så borde det väl finnas mängder av mer inkomstbringande objekt?!?! Teorin att det är någon i din närhet, typ granne, låter inte allt för avlägsen. Hoppas verkligen att allt löser sig!!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nån som har smällt sin cab och inte har någon försäkring som ska klona sin krockade bil tex. kan vara dags att sätta sig ned och ta sig en funderare om nått ovanligt eller nått som inte man förväntat sig har hänt kring bilen o hemmet/garaget de senaste månaderna. Offentlighetens baksida, det är inte bara bra med larm på bilen men även en rörelsevakt med signal är inte helt fel heller i garaget. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Förresten, hade de lämnat garageporten öppen eller bara olåst? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Porten var uppfälld, dvs max öppen samt olåst när jag kom hem! ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Micke: Kan tänkas att Tullen kanske kan "hjälpa"? Kan ju inte va så svårt för de att kontrollera liiite extra tycker man... | |
| Tråkigt att vissa inte förstår att det är skillnad på mitt och ditt. | |
|
Även om det inte ger bilen tillbaka vill jag också beklaga den trista stölden. Din bil är (var?) ju verkligen ett kanon-ex. Svårt att jämföra skicket i detalj, men min 328 E36 -99 är i princip perfekt, utöver en liten förarglig 2*9 mm lackskada på bakluckan. (förarstolen är fixad nu!) Sen har den ju inte M-paketet, men väl individual-klädsel. Jag köpte min i maj 2008 för 100.000 jämt. Hör gärna av dig om du vill ha någon dokumentation på min bil som referens. |
|
|
Hur har de startat bilen utan originalnyckel? Bilen är väl utrustad med immobilizer? Om de hade använt en biltransport hade det väl blivit skrapmärken, om de inte lyckats bryta upp rattlåset? Hade tjuvarna även brutit sig in i din lägenhet och tagit nycklarna? Väldigt tråkigt historia :S Synd när en bil med så stort affektionsvärde stjäls, jag kan bara beklaga och hålla ett öga öppet, men förmodligen är den redan utanför Sveriges gränser eller demonterad :( |
|
|
Bilen hittad och står nu på BMW! Mer info kommer under kvällen! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Vad bra (hoppas vi)! När jag kikade närmare på bilderna igår, slogs jag av tanken vad stilren E36:an är i det smakfullt återhållsamma (topp)skicket som detta ex. Det är ju tyvärr inte den bilden man har i huvudet vad gäller modellen. Hoppas att den återvänder i oskadat skick. |
|
|
Vad skönt...!!! Eller? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Jisses snacka om tur i oturen! Skönt! Ptja, en fråga som kanske inte bör besvaras här ifs men hur tänker du göra med bilförvaringen från och med nu. Finns det larm att skaffa för garage-portar och dylikt Hittades bilen övergiven (fan vad onödigt från deras del) ? Stannades vid gräns eller av polis? Väntar spänt på uppföljning! |
|
| Skönt att se att de hittat bilen, hoppas bara att skicket inte påverkats av stölden. Hoppas verkligen de får tag på idioterna som tog den. | |
|
Kan man koppla förbi immobilizern på en X5 så är det nog inga problem att göra det på en E36 heller tyvärr. _______ |
|
|
Skönt att höra att de hittat den, då har du väl iaf. ett val om du vill ha tillbaka den eller inte? Hoppas verkligen att den är välbehållen och att de ej slaktat den el. dyligt. Mvh Jimmy |
|
| Hoppas på det bästa angående bilens skick. | |
|
Ok, senaste nytt i bloggen! ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.