AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
6.134

Südschleife 2009 Höstens höjdare!

Sida 2 av 2
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Ett stort tack till BMWCS syd & Paulssons bil för en trevlig dag, där man som "nordbo" fick se att Skåne inte alls bara är 100% platt utan ett enda träd..., utan också har en växlande natur som inbjuder till inspirerande körning med en 2,2T tung V12.
Synd att man missade motorsprängningen, men vid 15.45 såg just den delen ut att inte bli av (men det blir väl en ny omgång nästa år?)
Hälsningar från ett 2H"avlägset" Huskvarna.

/Stefan
Bo
189
Bobmeister
M5 E39 1999 - Carbonschwarz
VW Lupo 3L 2000 - Silberblau
Till alla som undrade:
-Jodå, det blev som jag antytt i en post längre upp en motorsprängning. Vi fick låna en ford sierra från en bilskrot i Perstorp *och* köra slut på motorn mot att vi lämnade tillbaka resten av bilen :D
Det blev ingen spektakulär smäll när motorn gick sönder, men nog gick skiten sönder. Rödglödgat avgasrör och bra med rök från både motor och brandsläckarna, som behövdes för att hålla plast och däck från att brinna mer än nödvändligt ;]

Restaurang Edelweiss bjöd på smådyr (dyrare än i tyskland), men riktigt god mat samt riktigt god tysk öl och übertrevligt sällskap! Chauffören (mamma, 65 år) trivdes till och med! :D

Min M5:a heter Carbonhesten

///Motorsport
BMWCS medlem nr. 07078
Visa användare
83
DonThomaso
328i Coupé Individual -95
För er som missade motorsprängningen så har jag lagt upp ett litet klipp. Filmen fick kortas ner en aning då Forden mer seglivad än de flesta trodde (max 10 min på youtube)

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Vill också ställa mig i kön och tacka för en grym och underhållande BMW träff som vanligt med många häftiga och välvårdade bilar. Får försöka att ta ledigt från jobb nästa gång så jag slipper stressa så mycket på slutet bara...

BMW 4 Life
Bu
154
Bumsan
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Hej!

Vi vill också tacka för en underhållande dag. Tack arrangörerna och Paulssons bil.
Detta måste väl vara rekord i antal bilar?
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Tycker detta är toppen. Riktigt j***a kul. Bara att bita ihop ett år till nu då.
Fast nu blir det ju 10års jubileum.......Att missa det finns inte på kartan.

Mvh Jonas Brinell.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.