|
|
|
|---|---|
|
Jag är nybliven BMW-ägare och tänkte delvis serva min 523 -98 själv(oljebyte , filter och stift, typ) Har någon en bild på var oljepluggen och oljefiltret sitter? | |
| Om du inte vet vart dessa sitter eller själv kan lokalisera dom så rekommenderar jag dig att köpa en verkstadshandbok INNAN du börja skruva på ngt! Det är väl investerade pengar både för erfarna och oerfarna! | |
|
Jag håller med eftersom du inte skriver om du har någon erfarenhet av det, med tidigare bilar heller. Men man behöver inte vara någon bilmeck för att klarar det själv. Däremot ska man vara försiktig när man byter tändstiften så man inte gängpajar blocket. Man behöver inte ta i för kung och fosterland när man sätter i tändstiften. Hälsningar /Viren |
|
|
Jodå, jag har ägt ett antal saabar och ett par Porschar som jag servat och mekat med och fixat både det ena och andra med och just nu renovrar jag en Ecsort XR3i Cab inför sommaren så jag en viss mekvana har jag allt. Men detta är min första BMW(jag är supernöjd!) och jag tänke få lite info innan jag köper verkstadshandböcker. Mvh CE-GE |
|
|
Hej, om du tittar här så finner du allt du kan önska dig: www.realoem.com //H |
|
| Tusen tack Håkan! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.