|
|
|
|---|---|
Grusse |
Jag fick problem med ABS/DSC på min E39 Touring -98, så jag körde en diagnos med carsoft på den. Och då fick jag se att det fanns en felkod (65) på kamaxelgivaren. Provade att radera felkoden, men den kom tillbaka så fort jag hade startat bilen. Så jag beställde en ny och bytte den igår, men efter att jag raderat felkodminnet igen och startar motorn så kommer samma felkod tillbaka trots att jag bytt givaren? Någon idé om vad det kan vara? Jag tänkte att jag skulle försöka mäta upp kablarna mellan DME & givaren men det är lite trångt så det får bli till helgen kanske? Jag tycker inte att motorn går dåligt eller så heller, men den drar inte så jättebra från låga varv. Hur pass dåligt går den om givaren är trasig? Jag antar att den går efter ett förinställt värde då? |
|
Kan vara vevaxelgivare som är sönder. |
|
Grusse |
Okej, kan det vara vevaxelgivaren även fast motorn alltid startar? |
| Ja, hade defekt vevaxelgivare på min gamla 528, det visade sig genom opålitlig tomgång och halvtaskigt drag. Startade alltid dock. | |
Grusse |
Vet du om den gav felkod på kamaxelgivaren då, eller visade den vevaxelgivaren på felkoden? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.