|
|
|
|---|---|
hossmila |
Hej Kära Bmw-folk! Jag har haft problem med min lambda sond och behöver hjälp omgående, jag lämnade in min bil på Bmw och de sa som jag trodde, nämligen att det var lambda sonden som var kass, de bytte denna (2600:-) bmw i alingsås! (som förövrigt är 1000:- billigare än bmw group i göteborg. Iallfall så funkade bilen som en klocka efteråt men detta höll i en halv dag, nu är den som den var innan och jag blir helt vansinnig eftersom den har varit på bmw i flera dagar nu och de säger att de inte hittar felet! De säger att datorn visar att lambdan är kass, men de har ju precis bytt den så jag fattar ingenting! Snälla hjälp mig! Tackar! "En bil är alltid en Bmw" |
|
Den kanske är slarvigt monterad, sladdar som är dåliga etc... Den nya kanske är behäftad med fabrikationsfel. Även om det eventuellt skulle vara ovanligt så är det inte omöjligt. |
|
|
Tja Fy satan vad dyrt låter, hade själv fel på lamnda sonden men bytte den själv, 1400:- bosch orginal, på mekonomen med 2 års garanti |
|
| Vad hade du för symptom när sonden var trasig. Misstänker själv att min kan vara dålig, men felen (varierande tomgång så bilen stannar utan gas och ryckig gång) kommer bara ibland och försvinner plötsligt lika snabbt som de uppkom. Kan kanske även vara ngt annat. | |
hossmila |
Jo min vän, låt mig dela med mina symptom. En ryckig gång vid tomgång, och även vid låga varv, sedan följer en sänkning av motoreffekt, (beroende på hur stor motor du har, ju större desto mer märker du skillnad i motorns prestanda) Avslutningsvis så drar bilen ca 1,7-2,0 liter per mil!! Jämfört med mina vanliga 1,1 l/mil. Så om du har dessa symptom så ska nog sonden bytas, men lämna in på Bmw och gör en koll, det är värt det! "En bil är alltid en Bmw" |
RH Schnitzer |
Jag har en Lamdasond till Salu.. Använd 2 månader på 325ic - 92 4kablar, Bara att SKruva dit och köra.. köpt på Mekonomen 2 års garranti av de Symtomen som ni säger så kan jag garrantera att det är fel i eran Lamda.. Pris 500kr eller högstbjudande Maila på Mitsubishi3000gt@hotmail.com |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.