|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
DMZ |
Vad jag hört så är rostskyddet ej ett dugg bättre på 2004 eller 2005. Enda skillnaden är att rostskyddsgarantin gäller i 12 år, from inköpsåret. E46:an rostar fortfarande lika mycket oavsett längre rostskyddsgaranti. |
|
Värt att tänka på är att den typ av rostblemmor som kryper fram runt kittsträngarna på E39 och E46 inte åtgärdas på rostskyddsgarantin utan som good-will som man valt låta gälla lika länge som rostskyddsgarantin. Har svårt att tänka mig att man får en ny huv eller dörr om man kommer med lite bubblor på en 12 år gammal bil. (motsv. 1997 idag). Tillverkningsprocessen för E39-delar är inte ändrad. Min huv bytt 2006 har samma problem. Kittet som skall skydda mot fukt, skyddar även mot galvningen då den verkar vara gjord innan elektrolytbadet. Ligger en länk till en film från produktionslinan för E46 någonstans på forumet och där visas hur karossen vänds runt i rengöringsbad och galvbad med dörrar och luckor på. Misstänker att de redan är kittade då. |
|
|
Asken: Troligtvis gällande klarlackssläppet på min baklucka så är boven stenskott el dyl i kombination med högtryckstvätten. Men känner att en bil borde tåla högtrycken tillika snabb-bilstvätt bättre än denna visat. Står på 0,5-1 m avstånd räknat från munstycksänden när jag tvättat mina bilar ock med 120 bar i tryck. Bilskicket är väl inte tipptopp från början ock bilen har varit i min ägo i 2 år bara. Tidigare ägare har visserligen servat bilen enl gängse föreskrifter,men hur underhållet i övrift skötts vet jag inte mer än att bilen rullat runt i trakterna av Askersund/Motala. Verkar vara en del salt på vägarna i dessa trakter dessvärre av skicket på bilen att dömma? |
|
|
Då är det bara glömma att köpa nyare E46 eller E39 om man vill känna sig säkert. Undrar hur länge bmw kommer att låta deras goodwill policy gälla för sådan typ av rostangrepp på E46 och E39.... Är sugen på byta upp mig till 330 E46 eller 530 E39 av senare årsmodell men vågar man? BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.