|
|
|
|---|---|
|
Funderar att ta hem en E39 Touring i sommar och undrar i vilken del av Tyskland utbudet är störst?. Är det stor skillnad i priser och skick också? Stefan | |
|
Jag ser Tyskland som en ända stor marknad. För mig spelar det inte så stor roll om bilen finns i Hamburg, Kassel, Frankfurt eller Stutgart. Flygbiljetten kostar ungefär lika mycket, och när man väl är där, så spelar det inte så stor roll om du har 12,15 eller 18 timmar att köra hem. Du måste i vilket fall som helst avsätta minst 1 dygn för resan tur/retur. Vad gäller pris och skick, så är det lika skiftande som i Sverige. Generellt kan man säga att bilar från storstäder är billigare och i sämre skick än på landsbygden (samma som Stockholm, Gbg eller Malmö), men det finns undantag. Mvh Marin |
|
|
Södra delarna av tyskland är inte lika utplockad. /J |
|
|
www.bmw.de hittar bilar i hela tyskland hos aukt handlare. Sen spelar det mindre roll vart du köper den om du köper hos aukt handlare, skicket brukar vara lika gott överallt. Hos dom kan du även få Europlusgarantin för ett par hundra euro, mycket värt pengarna! Om du köper hos en icke märkeshandlare kan nog den geografiska belägenheten spela roll.. www.mobile.de känner du säkert till. Kolla importguiden här till vänster om du inte redan spanat in den. Mvh Asken |
|
|
Tack för tipsen, håller mig nog till BMW-handlare iallafall trots att deras priser verkar höga jämfört med andra. Jag räknar med att behålla bilen länge så någon chanstagning beträffande historik och skick är inte aktuellt för mig. Importguiden är ju lysande för en amatör som jag när det gäller import. Tack. Stefan |
|
|
Hej, Går det att pruta hos bmw.de ? mvh |
|
|
Tyskar är generellt sett svårprutade. Ett par % finns alltid. Det kan gå lättare att få med typ Europlus, vinterhjul, smurfig extrautrustning(jmf Laguna Seca blå so någon citerade en engelsk tidskrift:)) eller liknande. dom finaste 540:orna hittar man antagligen på bmw.de, kostar lite men man får det man betalar för. Touringmodellen lär stå sig bra mycket högre i andrahndsvärde när den sen skall säljas jmf E34:or. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.