AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.195

MK-Motorsport.de någon som har erfarenheter om den trim firman?

Tjena vart lite intreserad av deras trimkit B, med fult avgas och kolfiber sug till M3 E46, men de finns ju inga priser? så jag undrar om de är någon som handlat av dom och kanske vet på ett ungefär vad de kostar, samt hur kvaliten är?
och om de är värt slantarna.

Länk
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Vi är återförsäljare av deras delar.

Här är en M3 E36 som Schmiedmann Danmark har byggt med MK motorsport delar: Länk

Mvh
Okej vad tar ni för ett Kitt B, till en E46 M3 då?
Vill inte låta negativ, men 55hk med ungefär samma mods som CSL:en har mot en original M3:a? Och CSL:en lyckades bara plocka 17hk..

Låter som väldiga glädjesiffror enligt mig, säkert ett riktigt bra kitt annars.
Och jag kan rekomendera Scmiedmann, men jag skulle nog inte räknat med att jag fick ut 400hk med de modsen direkt.

MVH
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

De tar 5000 Euro för m3 e46 kolfiberinsug och programvara till denne sist jag frågade för ett år sen.

Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
IstvanC: Jag håller med dig till viss del men jag förutsätter samtidigt att ett så pass seriöst företag som MK-Motorsport har bänkningspapper på deras kit.

Den M3 E36 som Schmiedmann i Danmark gjorde gick enligt danskarna sjukt bra efter konverteringen.
Det som var ennu bättre var tydligen ljudet =)

Mvh
Oj oj oj 5000 Euro för bara suget, de var inte lite de, då ska man fan ha 55 häst med de där kittet också, ja menar man får ju säkerligen nästan böta 8000 euro för B kittet då säkerligen, och kellerners säger 35hp för sit motsvarande kitt + att kellerners vart ju nästan biligt då, ja jöses säger jag bara,

och istvan jag hade inte räknat med några 55 hk heller ;) men de visste du nog, tänkte de här kunde vara ett bra alternativ till sugis trim, för att få den att gå lite bätre än orginal i alla fall, men de lönar ju sig bätre med kompressor för dom pengarna :)
Ja exakt, för de pengarna får man ju en kompressor :)
Men så är de tyvärr, sugis trim är dyrt, speciellt på bilar som redan har så hög liter-effekt.

Viktor, jag hoppas med detta, men efter att läst på väldigt mkt om M3 E46 och olika trim med rikta bänkningspapper så vet jag att man måste gå på värre kammar grenrör m.m. för att få ut närmare 400hk.
Det är nästan till och med så att man får gå upp till 3,4 / 3,6 liter för att plocka 400hk.

Ljudet kan ja tänka mig är riktigt gött med en sån kolfiberbox :)

MVH
István
Jag kan nog lova att ljudet är precis lika gott ljud i de kolfiberinsug som RnB säljer och dessutom till betydligt bättre pris. Finish och passform hos RnB kan man definitivt inte klaga på =) Länk
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Jag hade en sån airbox innan på M3 e46an, ger lite bättre bottendrag och mera power på topp. Mätte inte upp det på bänk men kändes märkbart.

LJudet helt underbart iaf

pg_ice
"fult avgas"
det kan jag hålla med om att dom är..svart plåtlåda? ;)

kunde inte hålla mig :)
ta inte illa upp
pg_ice
coopervickis: inte för att låta otrevlig men hur i helvete kan ni ta ut 50k för ett insug och grenrör?
dom priserna är ju minst dubbelt så höga som normalt?
menar du seriöst att man får valuta för pengarna med en fräck dekal på insuget på köpet än om man köper ett insug från ex köhler och deras trimkammar.

vad får man för dom där 50k som inte dom andra billigare trimfirmorna inte har?
svara på den frågan.
pg_ice
nu syftar jag på insugskittet till M3 E36
Länk
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
pg_ice: Det är 50.000 DKK så det blir alltså ca 72.500 SEK.

Varför vi har så högt pris?
Det har vi inte, det är MK-Motorsport som har höga priser.

Vi har inte ens med kittet i webshopen för det är för dyrt men OM någon vill ha det så kan vi ju ta hem det ändå.

Uppenbarligen så finns det ju faktiskt folk som kan tänka sig att betala såhär mycket för det så varför inte?

Men det är väll knappast vi som bestämmer priserna?

Mvh
pg_ice, som CooperVickis säger, det är ju MK-Motorsport som är så dyra, inte Schmiedmann, har med sett lite priser från MK-Motorsport förr, och det är inga billiga delar.

Men det är ju lite samma argument som att varför köper folk märkes Jeans för 2000kr när det finns fina Jeans för 500kr.
För att det finns folk som vill ha det "lilla extra" om de nu är kvalité eller märket, eller kanske till och med både och.

MVH
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Håller med.

Hade jag haft en M3 E46 så hade jag hellre betalat för något riktigt exklusivt till den än att beställa något halv kasst.

Ja, man får mer med kompressor och jag hade nog valt det men det är ändå något speciellt med sugmotor trim som faktiskt kan vara värt vart enda öre =)

Mvh
pg_ice
Coopervickis: det är rena jävla lurendrejerieri priserna.
det måste du hålla med om

jag frågade MK motorsport vad ENBRT chippet går på som dom använder till insugen.
FÖR SAMMA PRIS SOM CHIPPET KOSTAR FÅR MAN I SVERIGE ETT HELT KOLFIBERINSUG!

saxat:
"MK-electronic E36 M3
electronic for cars with airbox 999,00 Euro ! price excl. VAT / ex work !"

10000:- för ett litet chip som saknar bänkpapper?

det är en annan sak jag funderar över:
skulle jag vara så jävla dum och betalar 72000:- då vill jag gärna ha bänkpapper på insuget.
eller är det för mycket begärt?

insuget ska ge minst 40hp om det ska vara värt det.

vart är bänkpapprerna på insugen?
jag hittar inga på deras sida.
Dom måste väl bänka bilarna när dom tar fram insugen för att optimera dom?
det gäller även programvaran.
eller är det ett gäng teoretiker som sitter och hoppas att dom ska ge effekt?

skaka fram ett bänkpapper på vad insuget ger i effekt så får vi se om det är värt det.
pg_ice
coopervickis: du har inte svarat på frågan

vad är det som är så exklusivt med dom insugen som desutom saknar bänkpapper?
varför vill du ha dom?
är det för att det sitter ett coolt klistermärke på insuget eller är det för att trattarna blänker?
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
pg_ice:

Först och främst så jobbar inte jag på MK-Motorsport så du behöver inte rikta din kritik angående deras priser till mig.
Vi har inte ens deras grejer i vår webshop men vi KAN ta hem det OM någon skulle vilja ha det.

Jag tycker verkligen inte att det är för mycket begärt med ett bänkpapper om man funderar på att köpa ett av deras kit.
Jag skulle själv kräva att få se det innan jag köpte ett.

Jag förutsätter att dom har det också.

Varför mailar du inte och frågar om ett bänkningspapper?

Vad jag har hört från mina kollegor i Danmark så är det värt pengarna.

Vad jag hört från våra kunder som fått MK-Motorsport delar installerade så var det värt pengarna.

Vad jag vet om MK-Motorsport så är det riktigt bra grejer i övrigt.

Eftersom jag har hört så mycket bra om MK-Motorsport så skulle jag kunna tänka mig att köpa deras delar om jag hade en så fin bil.

För att åter igen jämföra med folk som köper dyra kläder som IstvanC gjorde så skulle dom förmodligen svara att dom hellre köper Jeans för 2000kr istället för 500kr för att det är kvalitén, sättet de sitter på, hur de ser ut, materialet alltså hela känslan i dom är bättre helt enkelt.

Hade jag haft en M3 E46 och velat sug-trimma den så hade jag inte nöjt mig med nått halv kasst som jag hittat på ebay.

Det gäller alla mina bilar.

Det tar väldigt lång tid att bygga klart för man måste spara pengar men det blir i alla fall riktigt gjort och det går riktigt bra när det är klart.

Jag har hållt på med min motor i över ett år men när vi startade den första gången så gick den helt sjukt fint och tro mig när jag säger såhär: det var lätt värt vart enda öre och allt slit o tid det tog för att bygga den.

Man känner skillnad på saker med dålig kvalité och bra kvalité det vet jag.

Det gäller inte bara bilar.

Mvh
pg_ice
mailar dom och frågar efter bänkpapper inga problem.
lite skumt är det
alla tycker att deras kolfiberinsug ger effekt men få har bänkpapper på den effekten.
köper jag trimgrejor så vill jag ha svart på vitt hur mycket det ger,mest för att man är nyfiken.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.