|
|
|
|---|---|
Dino |
Speed volymen som ska Höja o sänka Ljudt i Stereon vid högre o lägre fart , hur går det till med den egentligen ? jag har den på speed 6 , fast det är inte alltid den höjer volymen vid fart . M-MotorSport |
| Det trodde jag var hur mycket volymen skall höjas för varje "snäpp" när man vrider på volymreglaget. | |
|
PB, har rätt. Däremot kan du gå in i en dold Meny i radion genom följande förfarande och ändra denna funktion. 1. Låt stereo och tändning vara avslagna. 2. Slå på tändningen 3. Tryck igång stereon 4. Direkt efter stereon startat trycker du in "m-knappen" och håller den intryckt. 5. Efter 4-5 sek kommer du in i setupen. Med Seek-knapparna kan du växla mellan följande: 1. Serienummer 2. SW-version 3. GAL (hastighetsberoende volymnivå) 4. FM info (mottagningskvalitet mm) 5. TP-V (volymnivå trafikinformation) 6. SEEK (mottagningsnivå) 7. DSP (Digital signal processor) Ändringen av någon inställning gör du med sifferknapparna på stereon. Mvh |
|
Dino |
OKi , Tack Johan B . men ska man behöva göra det där hela tiden eller lagras det på nåt vis ? för att ibland så händer det absolut ingenting när man gasar med ljudet . är den sönder på nåt sätt eller ? Vad står den sista punketen för Punkt 7 . DSP (Digital signal processor) M-MotorSport |
|
Hej, Johan B, du verkar veta en del. Undrade i en annan tråd angående dioden på radion. Den lyser inte på min. Innebär det att stöldskyddet inte är påslaget. Kan man slå på den via nån dold funktion. Har en E46 -99. Tacksam för svar. /S |
|
|
Dino, detta skall lagras i radion. Vet tyvärr inte vad den står för, jag tror att det har något att göra med om du har en extra förstärkare (HI-FI-systemet eller soundmodul) inkopplad eller inte. Swede, jag vet inte men min blinkar. Kolla med din handlare, det kan ju vara så att de måste aktivera detta genom stora menyn i diagnosuttaget. Har du kollat instruktionsboken till radion? Mvh |
|
Dino |
Johan , kollade precis i instruktions boken för Stereon , och där har de angett att SpeedVolym är Reglaget för justering av ljudet vid Högre och lägre Farter . M-MotorSport |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.