AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.471

Någon som tittat på denna 740ia E38?

ez
190
ez_ric
Porsche Cayenne Turbo -06
Hej,

Är det någon som känner till denna 740ia? Jag tycker den ser fin ut enligt bilderna... Är handlaren att lita på? Jag tycker priset känns högt. Om man förutsätter att bilen är i sånt skick som bilderna avser och att service och liknade utförts enligt bok, vad tycker ni isf är ett bra pris?

Tacksam för alla svar/åsikter!

Mvh

//Erik
ez
190
ez_ric
Länk!

hehe, länken ska ju med också... rookie!
ez
190
ez_ric
som jag förstått det så har denna M62TU motorn med VANOS. Jag antar att detta är en fördel? Minskad förbrukning och mer vrid lägre ner?
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Ja, stämmer (440Nm). Inte för att jag vill påstå att min är imponerande snål..

Men just denna var ju snikutrustad, såsom många sv-sålda. Sen om man gillar kromlister, oranga blinkers och den gröna (?) färgen är väl sen smaksak.

ez
190
ez_ric
ja, smaken är ju som baken, men färgen på utsida och insida och att den verkar vara helt orginal är faktiskt det jag gillar mest med denna bil. =)

förbrukningen är egentligen inte så viktig för mig. jag kör bara ca 1000 mil per år. vad brukar ni ligga på i 120 km/h ?
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Sant att det alltid är charmigt med en E38 i strikt orginalutförande!:) Lite under 0,9 vid 120 km/h har jag för mig.

Scheckheft
ibland häpnar jag över inlägg som Knopflers och okunniga påståenden som att bilen är snikutrustad. För att kunna göra det måste man veta vad som var standard 1999 och detta exemplar uppvisar extratutrustning i form av t ex komfortstolar med minne, el ställbar ratt, PDC, tfn. En dyr tillvalslista på ca 40 000 kr! Stort plus också för originalutförandet och elegant färgkombination i oxfordgrön II och sandbeige.

Mvh
Scheckheft
ez
190
ez_ric
Knopfler - Vad tycker du saknas i utrustningsväg, förutom nav/tv som jag inte behöver?
jag har tittat på den bilen för 2 månader sen..tror till och med jag har kvar bilderna jag tog av den..den var sönder i nedre högerkant listen samt lite annat ..tror det var en buckla framskärmen etc..serviceboken såg inte rolig ut..och de var skitdryga mot mig..
ez
190
ez_ric
tack för inlägget Scheckheft.

Vad säger ni om 20 000 mil då? Att hålla bilen med normal service är inga problem för mig men min fickor har ju definitivt bottnar. kommer jag bli ruinerad?
ez
190
ez_ric
Hmm, det där lät ju mindre roligt...

Jag kanske får leta vidare. Jag är sjukt sugen på dennaockså: Länk!

men det blir ju en helt annan prisbild. Men det kanske är värt det?
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Scheckheft, ber om ursäkt för min okunnighet. Men lite ödmjukhet från din sida skadar inte heller. Fick för mig att den varken hade el stolar, el ställbar ratt eller navi.

ez_ric, den senaste länken är inte alls dum. Tror du kan pruta ner den lite, även om den nog är värd dom pengarna. Ser otroligt fin ut!

jag skulle inte lägga dem pengarna på en sån bil idag..då får du en likvärdig sjysst från tyskland ..om du orkar åka ner och leta lite..Billigare..
Det finns en fin 740 i göteborg..den ligger inte ute på blocket 16000 svensksåld sfin i lacken sjysst som faan..skall se om jag har hans webadress kvar..är du intresserad??
hittade den..fullutrustad ..tänkte köpt den om jag inte hittat min innan..
www.stevesbil.se låg visst i uddevalla ..
ez
190
ez_ric
tack, Matte Kvack!

jag har sett den också och den känns riktigt bra. Problemet är att jag bor i huvudstaden och har väldigt sällan vägarna förbi Göteborgstrakten.

du har tittat på den "live", eller?
Hej ez_ric jag bor också i sthlm..så visst är det en bit att åka..Jag har dock snackat med ägaren 2 ggr..och kollat upp firman innan..han ger ett 100% igt inntryck/seriöst av att han vet vad han snackar om..jag sade att jag inte orkar med att åka så långt,och så är bilen dålig..Då sade han att killen..det finns inte en repa på den.det står jag för..exeptionellt fint skick..allt funkar sade han..jag hade oförväntade utgifter som kom,annars så hade jag nog tagit den..Nu fick jag en nästan likvärdig,utan taklucka och navi förståss.men skitsamma..Jag tror att den är välvårdad..han sade att en gubbe(tror doktor)ägt den innan..och stått i garage etc..så värt att titta på tycker jag..ring och snacka med han vet ja.vhm
Scheckheft
bilen i Uddevalla är lååångt ifrån "fullutrustad" men verkar i ok skick. Den oxfordgröna för 136 är läcker med pearlbeige inredning, något dyrt dock.

Knopfler, ber om ursäkt för tonen i inlägget.

Mvh
Scheckheft
ez
190
ez_ric
det står i annonsen på den oxfordgröna för 136 att den säljes för kunds räkning. vem pratar jag om med pris då, ägaren eller firman? hur blir det med dolda fel och liknande? dvs försvinner alla rättigheter man har när man köper från firma?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Bilförmedlaren tar alltid över garanti och och ev. prisdiskussioner.

M V H
Stephan

Äger Autoexpertenverkstaden i Täby AB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.