|
|
|
|---|---|
|
Hej, Som rubriken lyder: Vilken "årsmodell" är det på en e36 Bmw 323ia Touring tillverkad 1997-09. 1997 eller 1998? Brukar inte Bmw ställa om till ny årsmodell efter Juli månad? //Tobias | |
| På den tiden blev det en 1998. Min E46 är tillverkad i augusti 1998 och levererad i september 1998. Den är registrerad som 1999 års modell. | |
|
BMW ställer om 1:a september. |
|
| Hur tar man reda på det exakta tillverkningsdatumet? | |
| Fler bud om vad som gäller? | |
|
Det ska stå på registreringsbeviset. annars så kan du gå till BMW och ta ett Vehicle information då får du också veta bilens extrautrustning. |
|
| Min e36 är av årsmodell 1998 men tagen i trafik redan i november -97... | |
|
På mitt reg bevis står det bara datum för första ibruktagande: 1997-10-27, årsmodell ej ifyllt... //Tobias |
|
| Om du fyller i de 7 sista siffrorna/bokstäverna i chassinumret på denna sida får du fram tillverkningsår och månad för din bil. Länk | |
|
Det handlar väl även lite att vägverket inte ser det på samma sätt som tex bmw gör.. Bmw ser det ju som en ny årsmodell from september,men inte vägverket. Dom ser ju kalenderår. Är det som kan göra det förvirrande i mellan åt. |
|
|
Saab börjar bygga "nya" årsmodellen efter semestern, dvs använder semestern till att förbereda årsmodellsförändringarna i produktionen. BMW kanske gör likadant? Tyskarna har väl något senare semester än vad vi brukar ha i Sverige? Mvh Johan |
|
|
Så man kan alltså kalla min bil tillverkad 1997-09, i trafik första gången 1997-10-27 för en 1998? //Tobias |
|
|
toby 2001: Du kan kalla den för modellår 1998 iaf. |
|
|
Troligtvis har din bil samma grundspec som en bil tillverkad efter årsskiftet så nog borde den vara en "årsmodell -98". Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.