AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.444

Värde 528 IA -00

do
45
dojan
Bmw M3 cab 2002
Bmw 520i 1989
Hejsan!

Vad tycker ni ett rimligt pris är för en 528-00 sedan som är silver med svart skinn. Automat och trä paneler.

Har gått 19.000 mil och normalt utrustad. Bilen är svensksåld och normalskick i lack och inredning. Inga konstigheter med antalet ägare heller

Kanske kan det bli uppgradering av vinterkärra.

Vore tacksam för synpunkter!
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Tjena! Inte mer än 75.000 kr tycker jag. Själv hade jag nog inte bjudit mer än 60.000 kr.
Max 50'
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Runt 60-65´ i slutpris om allt fungerar. Fin och snål maskin i dom där.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
40-45 max tror jag...tyvärr

Frasse
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Runt 60 -65 om den är normalt bra skick tycker jag!

Gillar fordon med fart
Håller med ovanstående, cirka 60-65 om den är fin och utan alltför mycket blessyrer.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Har du kollat på ett ungefär hur mycket du kan få för den av bilhandlare, bilpriser, Blocket?
Tyvärr är det ju så att nästan alla bilar har rasat otroligt i pris sista tiden och BMW är inget undantag alls. Stor sexa med automat är nog det absolut sista gemene man letar efter idag. Själv köpte jag en AUDI A6 -05:a, 2,4, nya karossen, fullutrustad, en ägare, alla service på Audi, 18-tummare mm mm...för under 100 000. Och han som sålde sa att inte alls många ringt trots att det var minst 40-50 000 under bilpriser.se.
Så svårt är det nog att sälja idag tyvärr....fast nu var ju inte detta en BMW *asg* men ganska lik ändå faktiskt...
Men lycka till allihopa i bildjungeln

Frasse
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
40-45 som Frasse säger låter spontant lågt för en -00 sv såld. Kollar man vad som finns på blocket ligger inget så lågt i annonspris och de som kanske kan prutas ner dit ser ut som skit: Länk Välskött inredning?

Länk Vad säger panelen om denna?

Jag har för mig att killen som köpte den finns på forumet. Undrar varför han säljer den så snart. Bilar som har stått stilla länge brukar ju uppvisa alla konstiga bekymmer, inte minst med packningar osv. Säger dock inte att det är så med just denna.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Spontant så känns det inte så lockande. Väldigt få mil per år (=mycket kortkörningar?) är inte det bästa för bilen. För de pengarna får du lätt en 530 eller 525 och dessa är trevligare och ser nyare ut i och med facelift.

95' för en 528 är bara för mycket om du inte är väldigt sugen på en kortmilare.

M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Tycker vel inte att priset är så tokigt,med tanke på milen. Tar då för givet att allt står rätt till med den.Tänker på packningar,slangar o.l.
Personligen skulle jag hellre villja ha en riktigt lågmilar,än en nyare med mera mil. Sen föredrar jag dom tidigare E39:ornas olackade skyddslistor.
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Zed, jag tycker den är oerhört intressant - gör ett mtest, om ok så har du ju nya bilen för en liten peng.

/björn
Jag har redan hittat den optimala E39:an för mig själv. Syftet med länken till lågmilaren var att se vad personer som förordar vrakpriser på BMW tycker om det utsatta priset.

Jag tycker att priset är ok, man får ju tänka på att man får en nästintill ny E39 för en fjärdedel av priset. Möjligt dock att man kan sänka den till 80-85. Allt förutsätter dock att den är fullt fungerande.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Nädu..man får inte alls en nästintill ny bil...man får en gammal bil med ett lågt miltal...jäkla skillnad det tycker jag.
Fast sen kan den ju vara hur fin som helst för det....men nästintill ny blir den aldrig...:)

Frasse
Visa användare
4
jimhjalle
528i sedan -99.
Hej.
Såg att ni tittat till min f.d 528..bilen va mkt fin o inga problem alls.. bytte mot en välskött 523 plus pengar..ville inte lägga för mkt mil på 528.. härliga bilar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.