AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
977

Board computer dog och återuppstog...

jo
90
johan6504
- 740iA -98
Hej
Hade ett märkligt fel på min E38 idag och funderar på vad det kan ha varit. Startade bilen som vanligt i morse och märkte inget förrän jag skulle slå på blinkers. Ingen indikation om blinkers på instrumenten men yttre blinkers fungerar. Allt yttre ljus fungerar men ingen indikation i instrumenthuset. Kollade board computern och den har inte aktiverats, inga tecken i nedersta rutan för instrumenten och knappen på blinkersspaken som bläddrar fram data fungerar inte.

Gör vad man gör med datorer som strular, bootar om. D.v.s kopplar från batteriet och provar igen. Nu funkar det igen, någon som kan säga vad det kan ha varit?

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Lite lustigt sammanträffande! Alldeles nyss gjorde min nästan samma sak. LCD-skärmen visade ingenting, samt blinkersen helt borta (vet inte hur det såg ut ute, men tror inte det blinkade). Allt annat funkade bra! Hoppas den har lagat sig lite senare i kväll, annars blir det till att göra strömlöst...!

---
Min bil: Länk
jo
90
johan6504
- 740iA -98
Kan det vara starka solvindar som stör känsliga datasystem, eller kanske ufon som gör tekniska experiment på våra bilar ;-)
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jo nog tusan fungerade allt när jag startade den efter lite kvällsjobb på firman :) Jag testade ändå att stänga av några sekunder och sedan starta, men då blev det ingen skillnad. Troligen hade det räckt att vänta 15 minuter (eller vad den exakta tiden är) för att allt ska gå i sleep-mode.

---
Min bil: Länk
jo
90
johan6504
- 740iA -98
Jag har inte stöt på detta något mer. Nu verkar allt funka igen, konstigt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.