AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.676

X3 förväntningar?

Mi
3
Micke X3
BMW X3 -04
Hej. Jag är från och med igår tillbaka i BMW-stallet efter tolv år med andra märken. Har köpt en BMW X3 2,5i 2004. Vilka förväntiningar ska jag ha på bilen? Plus och minus, ris och ros tack! Måste även eftermontera dragkrok, men det är tydligen SVINDYRT. 12700 enligt BMW-firman. Några tips mottaget tacksamt. Kul sajt förresten!

Micke
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Hej!
Välkmmen ocg gratis till val av en trevlig bil.
Sök i forumet och på blocket. Jag har för mig att det finns en kille som eftermonterra dragkrog för si så där 4-6 k.

Owjan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej Micke,

jag har en sådan! Trevlig bil, inte så stor invändigt kanske, men hyfsat tyst och lagom hård i fjädringen. Jag tycker att dörrarna är lite plastiga, det är ingen direkt kassaskåpskänsla. Sedan är den förvånansvärt rapp för att ha lilla motorn! Jag gillar sportstolarna, de är grymt sköna, och 5-stegsautomaten är helt underbar (klart bättre än de nyare 6-stegade automatlådorna).

Vår bil håller på att uppdateras till facelift, då den ser lite ledsen ut med all svart plast annars. Jag ska passa på att koppla in PDC också, hoppas bara att det funkar!

Den är ganska törstig, den ligger på 12,5 nu men då är det enbart stadskörning på den här tanken. Den går lätt under litern på landsväg.

Jag har en löstagbar dragkrok liggande, utan elsats, som ska säljas (johan @ autopower . se ). Kroken behöver rengöras och smörjas upp.

Jag hjälpte farsan att montera, det tog väl 4 timmar att få dit kroken + bakre delen av elsatsen. Lite bökigt, främst att hitta alla skruvar, men absolut inte svårt. Bort med bak-kofångaren, bort med förtärkningen bakom, dit med kroken, tillbaks med kofångaren. Sedan är det lite lurigt att dra fram en elkabel till ljusmodulen (eller om det var ljusknappen), men om man sparar 6500 kr så är det värt jobbet!

Mvh Johan
Mi
3
Micke X3
BMW X3 -04
Tack för synpunkterna, jag fick dock nys på en kille och har beställt ett drag för 5500 + frakt. Nu hoppas jag bara att en kompis kan montera det.

En till sak - hur behandlar man bäst stötfångarna av plast på X3:an. De ser ju lite grådassiga ut så här efter fyra år.

Micke
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Det fixar han säkert. Det brukar följa med riktigt bra beskrivningar till krokarna.

Det gråa på kofångarna kan vara lite olika saker. Testa att tvätta rent ordentligt på en fläck först, så det inte bara är vaxrester. Annars finns det flera typer av "back-to-black"-produkter, tyvärr är deras verkan inte betående.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.