|
|
|
|---|---|
|
När jag startar bilen så lyser alla kontroll lampor som dem ska och slocknar sedan. Sedan när jag kör och efter ett par och ibland bara en inbromsning så börjar ABS lampan lysa. Någon som kan ge lite förslag på vad som kan vara fel? Mvh Mats | |
| Låter precis som ABS-givaren. Det felet hade jag på min förut. Men min började inte lysa förns jag kom upp på motorvägen. | |
| Ok, hur löste du problemet? Finns det inte 4 givare? | |
|
Böt 2 ABS-givare nu i somras. Jo finns en givare till varje och det du får göra är att kolla vilken som inte leder och är trasig. Det tråkiga är att en givare kostar 900kr styck om jag inte kommer ihåg fel. :) Mvh Johan |
|
| Har samma problem på min vinterbil (VW)...Kan vara en eller flera kassa givare, kanske nån skavd/dålig sensor-kabel, eller ett ABS-relä som strular, eller...Ja det kan vara nästan vad som helst...Men jag tror att det är antingen givare eller relä, i mitt fall tror jag att det är ett relä som strular då man hör hur ett relä "klickar" när lampan tändes med en gång tidigare...Så börja med att mäta upp givarna iaf... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.