AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.269

Fake Annons Eller ?

Sida 4 av 4
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inte alls. Men det är extremt märkligt att en person som sätter ett exceptionellt lågt pris på okontaktbar för spekulanter som kontaktar annonsören samma dag. Inte ens ett telefonnummer fanns i annonsen. Så skulle definitivt inte jag göra om jag hade bråttom att sälja en bil.

Kombinera detta med att bilderna med största sannolikhet inte föreställde bilen alls utan var stulna någonstans ifrån så förstår du väl att vi blir skeptiska?

Men när annonsen ligger kvar (har inte kollat än idag) så finns det möjlighet till att diskussioner som denna uppstår.
Sak samma, hatt middag eller ej så får vi som söker ny bil fortsätta leta!

München
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Säljer man bilen inom en timme så väntar man knappast 3-4 dagar innan man tar bort annonsen.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Och varför kontaktas just DMZ, men inga andra?

Bjuder in mig själv till hattmiddagen i Bromma OM regnummer på den bilen bara kunde presenteras.
BjörnB:

Jag hämtar dig så åker vi och köper Champis till Lövet...haha!

München
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag tycker det är ett konstigt sammanträffande att det är just DMZ som får kontakt med säljaren, fastän bilen är såld efter en timma. Dessutom ligger annonsen kvar i flera dagar.

DMZ: Det är inte så att du letar E91? ;-)

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Jag tycker det är tragiskt att vuxna människor sitter på ett forum och spekulerar om annonsers äkthet och säljares jobb-situationer. NEJ, jag är inte drabbad av något varsel som någon antydde här tidigare. Och jag kan inte förstå varför någon skulle slösa tid och pengar på att lägga ut fakeannonser.

Annonspriset var vad jag var erbjuden i inbyte, fick dock ett bättre pris vid renköp, därav sålde jag bilen privat. Jag satt priset efter dom bilar som fanns ute, det fanns två liknande bilar annonserade för 229k och eftersom jag ville ha en smidig affär la jag min bil något under dessa. Visst är det ett bra pris för en fin bil, men det är ju trots allt marknaden som styr och nu fanns det flera objekt i den prisregionen.

Anledningen till att jag inte la ut telefonnummer i annonsen är som dom flesta säkert förstår, att jag inte vill ha massa samtal från folk som vill köpa min bil kontant för långt under utsatt pris och vill ha jag ska möta dessa på en mörk parkering kl halv ett på natten, samt massa andra gökar som tenderar att ringa.

Jag ber om ursäkt till dom seriösa personer som jag ej har hunnit svara, jag har som sagt fått otroligt mycket mailsvar och massor med lyckosökare som bjudit allt från 160k och massa bytesförslag och har inte tid att svara alla endast för att berätta att bilen är såld. Jag ringde upp den första som svarat som verkade seriös och hade ett registrerat telefonnummer och vi gjorde en smidig affär där alla blev mkt nöjda, jag slapp sitta med två bilar på gården och han fick en fin bil till rätt pris. Inte för att det angår någon men; anledningen till att jag dröjde med att ta bort annonsen är att jag varit i England på tjänsteresa, och tillskillnad från vissa andra som skriver här så har jag faktiskt ett jobb att sköta och viktigare saker för mej än att vara ute på internet.

Jag kommer inte lägga ut något regnummer här eller namn på vem som köpte bilen, varför förstår nog alla som har något bakom pannan.

Jag hoppas med detta att ni kan lägga ner denna löjliga diskussion och ägna er tid åt något vettigare.

Och anledningen till att jag svarade på DMZs mail var att han informerade om vad som skrevs här och jag svarade och tackade för informationen.

Väl mött, och lycka till alla seriösa som letar bil. Det är tyvärr köparens marknad för tillfället.

Mvh Joakim E
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Där kom han!

"Jag kommer inte lägga ut något regnummer här eller namn på vem som köpte bilen, varför förstår nog alla som har något bakom pannan."

Någon riktig bild på bilen har du förstås inte heller?

BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Välkommen till forumet Joakim E!

Om du berättar nåt av vad jag (Björn, Linköping) skrev i mitt (obesvarade) mail till dig alternativt ge mig ett kort enkelt svar på mailet så kommer jag tro att annonsen var äkta och att det var din bil.

Annars framstår ditt inägget bara som ett ytterst dåligt försök och snart hittar nån IP numret till någon annan användare och så är byxorna nere vid knäna (En sk. Ole).
BjörnB, jag kan inte hitta något mail från någon Björn i Linköping. Jag tror dock att jag har ett maila från Munchen, då det var ett par som ville åka från Kalmar för att titta på bilen, vill inte lägga ut några namn men både hans och hennes började på J.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad är problemet med att nämna ett regnummer på en bil som du inte längre äger?

Är också fortfarande nyfiken på en egentagen bild på bilen. Eller menar du att du köper en 330i M-sport -06 utan att ta en enda bild på den?

Frassemannen
BMW 523 -07
Löfgren....ska du inte lägga ner ditt tramsande snart...?
Verkar inte som om han känner för att förklara mer för varken dig eller någon annan...och jag förstår faktiskt killen.
Och så jäkla billigt var det faktiskt inte...billigare än genomsnittet men faktiskt har jag förmedlat en bil ännu billigare åt en kompis som letade just den typen av bil. Kanske dax att släppa sargen och komma in i begbilsmatchen va?
Du kommer bli förvånad hur mycket denna typen av bil fallit bara på den sista 2-3 månadersperioden...ujujuj....

Frasse
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag förstår Lövet här som gått ut ganska hårt med att det varit nåt fel med denna annons och än så länge har inget konkret kommit ut att den verkligen var sann. Allt som än så länge skrivits hade lika gärna jag kunnat stått för. Det är ganska enkelt att registrera en ny användare och skriva ner det Joakim E skrivit.

Men jag säger inte att den är falsk men tills något vettigt publiceras, reg nr. eller svar på Björns mail så är den det i mina ögon. Nu när t.o.m. säljaren skriver i tråden så borde bevis vara lätt att få fram.

Och Joakim E. angående att "folk" ägnar sig åt falsk annonsering så är det nog bara att ta av de blåfärgade linserna och inse verkligheten. Anledningen (som du inte förstod) är att påverka prisbilden...

Mvh Johan
Problemet med att lägga ut reg nummer på en bil som jag inte äger är väl just det att jag inte äger den. Jag skulle inte bli glad om någon la ut regnummer på min bil så att vem som helst kan kolla upp min adress mm. Jag respekterar köparen och vill inte lägga ut hans bil/namn/adress osv, om ni inte har förståelse för det så är det nog nåt fel på er.

Och jag köper mina bilar för att använda dom, inte ha fotosessioner med dom. Bilen är ett verktyg för mej, för att ta mej från ett ställe till ett annat, vilket jag tror det är för 99% av alla andra som köper NYA bilar. Tror inte att många av dom som köper en ny BMW har några fotoalbum på sina bilar. Det är ju inte direkt så att det är en speciell bil, visst en fin bruksbil men knappast någon Ferrari.

Jag inte inte förstå att folk är helt maniska och vägra acceptera att en bil har sålts för ett visst pris. vad är det för fel på er? Sätta ut en annons för att påverka prisbilden?? det är ju ändå köparen som bestämmer priset, inget är ju värt mer än vad någon vill betala. Dom bilar som ligger ute med överpriser har ju legat ute hur länge som helst, då kanske det är fel pris??? dom bilar som har rätt pris blir sålda. SÅ är det.

För min del är denna diskussion slut nu, dom som tvivlar får göra det bäst dom vill, ni förlöjligar bara er själva.

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Så du menar alltså att bilen på bilden i annonsen inte var din?

Varför blandade du dig i diskussionen om du andå inte har för avsikt att lägga fram några "bevis" på att bilen finns..?
nej bilen på bilden var inte min, jag tog en bild från nätet med samma färg och utrustning eftersom jag inte har några bilder på min bil och inte orkade ut och böka i snöslask och knäppa en dålig bild med mobilkameran på en smutsig bil med vinterdäck. Och det var uppenbarligen inga problem att sälja ändå.

Jag skrev här för jag tycker det är skrattretande hur folk spekulerar om detta och skriver att jag skulle blivit av med jobbet och skulle vara tvungen att sälja bilen pga detta samt ifrågasätta min trovärdighet.

Jag tycker att ägaren av denna site kan låsa det här nu, för jag tycker det är väldigt oseriöst att sitta och smutskasta folk på det här viset.

Nu ska jag ägna min tid åt det JOBB som jag faktiskt HAR och åka i min nya BMW som jag fick förra veckan. Ni andra som inte har något bättre att göra kan fortsätta spekulera och smutskasta folk.

Fick föresten ett mail av nya ägaren, han hade även han sett detta och tycker det är lika tragiskt som jag.

Väx upp och skärp till er, acceptera att bilars värde sjunker, speciellt i dessa tider med lågkonjuktur, kapitalvaror som bilar stiger ju inte direkt i värde under dessa förutsättningar som råder.

Äh, det var en bluff det där. Vi lägger ner den här tråden nu. Tack JoakimE och alla andra för underhållningen =)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Joakim, ok om du inte vill lägga ut reg.nummret men du skulle kunna maila det till mig eller Munchen så kan vi bara konfirmera i tråden att bilen bara bytt ägare i dagarna.
Varken reg. nummer, ditt eller nya ägarens namn behöver nämnas i tråden.

Detta skulle få slut på alla misstankar om att det är en fejkad annons.

Jag misstänkte redan innan du dök upp i tråden att det var en fejk-annons. Ingen telefonnummer, inget svar på mail och fel bild. Sen du svarat och gett vissa förklaringar så tror jag nu bara mer att annonsen verkligen är fejk eftersom du ganska enkelt skulle kunna avfärda alla spekulationer.

Allt skulle ta en helt ny vändning om du bara ville maila regnummret och jag skulle då be om ursäkt i tråden och börja äta hatt.

Frassemannen, priset är visserligen lågt men det är inte främst priset som gör att jag anar oråd. Tror visst att man kan få loss en 330iMT för strax över 200´ med lite tur och skicklighet. Jag är själv intresserad av att köpa en e91, 325iT eller 330iT, gärna med M-paket, så för mig vore det bara trevligt om vi verkligen kunde bekräfta att annonsen är äkta och bilen är såld.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.