|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag kanske nog läste för fort, trodde faktiskt det var "Sebastian" som München försökt få tag på. Om "Joakims" bil är en seriös, icke krockad, icke skruvad bil, så äter jag upp min hatt. Eller förresten, jag höjer oddsen, om bilen finns i verkligheten alls så börjar jag käka ;-) ______________________________ //Lövet |
|
DMZ |
På något sätt känns det mkt oseriöst att utan bevis, förlöjliga samt länka till PRIVATA saluannonser och dessutom lägga ut namnet på annonsörerna? Med motivationen att fordonet i annonsen EJ alls existerar??? Hur kan moderatorn tillåta detta oskick? |
|
Hej Visst är det säkert så att det förekommer fake-annonser lite då och då,,,fast å andra sidan är det ju faktiskt med så att bilpriserna störtdyker på alla kanter så att hitta en bil för "underpris" är ju inte så himla svårt idag... Speciellt BMW sjunker som en gråsten...bara på Blocket dagligen så sätts det in mer än 25 annonser på just BMW...I SNITT/DAG!!!...och det enbart i Skåne!!! Jag vet inget annat bilmärke i Sverige som är så svårsåld som BMW tyvärr...kanske lite orättvist men så ser det ut. Sen finns det också en anmärkningsvärd okunskap hos BMW-ägare att höja just deras märke till skyarna prismässigt även om BMW håller världsklass tycker jag... En jättebra bil men som tyvärr tappat in i helsicke i pris...bara att acceptera!! Bra när man ska köpa men totalt kass om man ska sälja... Frasse |
|
|
De BMW som börjar bli till åren nu E39 och E46 var mycket populära importbilar på den tiden beg. priserna fortfarande var mycket höga och ej "EU-anpassade" i Sverige. Det importerades ganska många av dessa och idag finns det hur många som helst, men inte lika många köpare. Att ett märke är svårsålt har ju med ägarnas förväntningar att göra. Inget märke borde vara svårsålt om ägarna accepterade marknadssituationen. |
|
|
Anders-72: Håller med dig helt och hållet... Det jag ville ha fram var att folk inte förstår att just deras lilla pärla kan sjunka i pris sååååååååååååå mycket...den som är så mycket finare och bättre än alla andra som är till salu!!! :) Frasse |
|
DMZ |
Nu har jag fått kontakt med säljaren Joakim, bilen i Blocket annonsen såldes på mindre än en timmas tid. Det var en ung kille från Åkersberga/Stockholm som köpte den. (Joakim fick förresten in 90 mailsvar på intresserade köpare.) Säljaren Joakim beklagar "Häxjakten" som förekommer här hos AP. Nu kan LÖVET och moderatorn dela på hatten som skall ätas upp... |
|
Talar verkligen "Joakim" sanning? Tycker inte att de behöver börja äta på hatten än. Kan det inte vara som så att han vill ge sken över att en affär har gjorts? Finns det några uppgifter som går att kontrollera? Namn, telnr, regnr? Finns det någon sådan person i Eskilstuna? Jag har jobbat ett tag i etuna, bla på Elverket och kände inte igen miljön från annonsbilden, trots att jag kuskat runt på de flesta ställen. Åkersbergakillen var snabb, som hann dit på mindre än en timme förresten... |
|
|
Jepp! då var denna tråd avklarad : ) |
|
|
Skulle vilja ha lite mer kött på benen innan jag kräver att hatt ska ätas. Hur har det gått för Munchen tex? Som sagt reg. nummer vore trevligt. |
|
DMZ |
Säljaren Joakim framstår för mig som en mkt trevlig o seriös person. Han har frivilligt uppgett sitt efternamn telnr,mm. Även namnet på köparen av aktuell bil. Så det är nog dags för 1:a tuggan på hatten nu;-)) smaklig måltid Lövet. Forumets samtliga medlemmar kräver bild på måltiden, samt intagandet av densamma. |
|
men nu får ni väl ändå ge er...är det inte bättre att gratulera killarna till affären än att idiotförklara säljaren för att han vill sälja sin bil för ett bra pris? Han är förmodligen nöjd precis som köparen....Grattis!!! Många av er olyckskorpar kommer nog att upptäcka att era fina bilar tappat betydligt mer än vad ni trodde......tack för mig och smaklig måltid...:) Frasse |
|
|
Naturligtvis säger han att han hade en bil att sälja, vad hade du väntat dig? När jag får trovärdiga bevis för att bilen bytte ägare till det priset så kan hattätandet bevittnas i Bromma. ______________________________ //Lövet |
|
DMZ |
Lövet: Jag är helt mållös? DU är helt otrolig...Sorry! |
| Vad var det för regnummer då? | |
|
Precis. Någon hatt skall inte ätas upp fören man kan härleda reg numret till nye ägaren i Åkersberga samt gamla ägaren i E-tuna. Förresten, är inte en hatt ganska trögtuggad? =) |
|
|
DMZ: Jag tycker faktiskt inte att "Joakims" annons har förlöjligats...diskuterats/undrats över/varit skeptiska till = ja Du påpekar att det var en "PRIVAT" annons...den var ju utlagd på Blocket, är inte det ganska "offentligt"? Får man inte diskutera annonser som är utlagda på internet? Och vad det gäller namnen på säljarna, så har det i denna tråd inte skrivits några andra namn än de som säljarna själva har uppgivit som kontaktnamn i annonserna. Jag har själv kontaktat "Joakim", utan svar. Jag, och troligen flera med mig, har väntat på att NÅGON skulle ha fått svar...men icke... Du skriver att du har fått kontakt med "Joakim"...via mail? Eller på annat sätt? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Fortfarande inga bevis på att bilen fanns i verkligheten, något regnummer på bilen, något riktigt namn på säljaren eller riktigt namn på köparen. Vi väntar ivrigt... Snart dyker det säket upp någon med 1 inlägg som gladeligen berättar att han minsann köpte bilen och den är jättefin. Sedan frågar någon från forumet efter egentagna bilder på bilen och då blir det tyst. Vi har sett det ett antal gånger vid det här laget. ______________________________ //Lövet |
|
|
Kul att "Joakim" fick sin bil såld. Om bilen var i det skicket, och allt annat var i sin ordning så är nog köparen glad. Det hade jag varit! Även som säljare så är det ju ett drömsenario att få 90 svar och sälja bilen direkt. Även om många (även jag) tyckte det var ett billigt pris så borde ju säljaren va nöjd. Tyvärr så fick jag aldrig kontakt med säljaren trots flera försök.. Vet att flera personer har försökt nå säljaren, alla utan svar.. lite märkligt tycker jag att det är. Men det är ju min åsikt. Jag är glad att säljaren fick sin bil såld och att köparen gjorde förmodligen en riktigt bra affär, punkt. OM det dyker upp ett reg. nummer, och ja säger OM så är jag i Bromma på ons, tors, och fredag nästa vecka. Är det Ok om jag kommer förbi och bjuder på en dricka till hatten Lövet? Trevlig Kväll! München |
|
|
Med tanke på antalet "om" i sista meningen så är det nog riskfritt att lova en hattmiddag ;-) ______________________________ //Lövet |
|
|
men ärligt grabbar...om man får sålt sin bil efter en timme...ringer man då alla andra som sökt en på mail för att berätta att den är såld? Jag hade iallafall inte brytt mig utan tagit pengarna, tagit bort annonsen och levt lycklig tills nästa bilaffär..eller jag har helt fel? Frasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.