AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.267

Fake Annons Eller ?

Sida 2 av 4
DMZ
Tror ej ännu att bottenläget är nått, vad det gäller prisdumpning på bl,a E90.
Många E90 ägare sitter nog dessvärre fast i rävsaxen med dyra leasingavtal eller avbetalning. Sedan åker kanske jobbet väck p.g.a neddragning,mm. Då står man plötsligt där med en bil som man till slut tvingas att SLUMPA BORT.

Om an kollar flera E90 annonser, så börjar prissättningen sjunka farligt nära gamla E46.
DMZ:
– man får väl anta att säljaren inte ljuger när han skriver "perfekt skick"...jag har iaf svårt att se om det finns stänkskydd eller ej...den har ju inte gått så jättelångt heller med tanke på årsmodellen
– har du verkligen sett ännu billigare, med M-paket osv? Och OM det skulle vara en fake-annons, så är väl utgiften 90:- väldigt försumbar, om "bluffaren" skulle lyckas pruta det minsta på ngn annan bil, med hänvisning till denna ev fake-annons...
– att den inte blev inbytt mot den ev nyinköpta bilen kan ju vara antingen: A/ för att han inte fick vad han ville ha i inbyte, och ville sälja den privat för att få mer för bilen, eller B/ att den "nya" bilen kanske är köpt privat?

Här är ytterligare några, som ligger lägre i pris än övriga (med jämförbar utrustning, dvs M-paket mm):
Länk
Länk

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
DMZ
UFO: Vet ej om jag är för gammalmodig av mig? Men på något sätt så verkar ide'n med fake annonsering helt sjuk? Om jag t,ex sätter ut en av mina bilar till försäljning hos Blocket. Då är det för mig "HELT OINTRESSANT" vad en annan liknande salubil kostar. Får jag ej mitt begärda pris så avböjer jag helt enkelt att sälja.

Tror att många säljare tänker i samma bana, oavsett fake annonsering eller ej.
DMZ
UFO: Vad det sedan gäller uppfattningen av ett perfekt skick, så pendlar det lika stort som skillnaden mellan: Svart & Vitt. (dag eller natt;-))

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Regplåten är bortplockad (inte maskerad) och skylthållaren fram har reklam. Vart brukar annonsbilderna se ut så? Jo i Tyskland.

Innan någon sett bilen i verkligheten är jag väldigt skeptisk till annonsen.

Behöver jag också nämna att annonsen saknar telefonnummer? Ingen som vill bli av med en bil fort (som priset antyder) annonserar utan telefonnummer.

BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
När jag ska sälja bil kollar jag i stort sett alltid vad andra begär för liknande bilar och jag tror det faktiskt är så de flesta säljare gör för att skapa sig en bild av det aktuella prisläget. Spelar nog ingen roll vad man ska sälja (bil, cykel, tv, ved mm mm)

Att dra till med ett pris som ligger klart högre än andra jämförbara bilar tycker jag är helt meningslöst. Har provat några gånger att börja med ett högt "går det så går det"-pris men det har aldrig funkat för mig.

DMZ, var det en M-pkt utrustad 330 touring du sett under 215'?

215´ för den aktuella bilen måste vara helrätt men jag tycker inte det sticker ut så jättemycket att det är en uppenbar fake- eller födelsedagsannons.
DMZ
Frågan är väl vad som händer med alla gamla E46:or, när E90 sjunkit till sin yttersta bottennivå? Vissa priser på E46 överstiger vida priset på t,ex en fräsch E90. Dessutom ofta med betydligt färre körda mil.
DMZ: jo, jag tycker också att fake-annonsering är "helt sjukt", men jag hade säkerligen, precis som BjörnB skriver, kollat av "marknaden" om jag skulle sälja något...før att kunna lägga mig på "lämplig" nivå

Lövet har en (eller flera) poänger där...hmmm...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
De
52
Desmo
E91 Touring
Tro inte följande annons är fake, men för mig att jag sett den under andra namn. Maria samt en bilfirma i Malmö ! Inte helt säker

Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sista annonsen är onekligen tagen i Sverige vilket ökar trovärdigheten en aning. I och med att priset är högre och utrustningen lägre (inte ens xenonljus) ökar sannolikheten att annonsen är äkta. Någon som bor i Malmö och har lust att ringa "Sebastian" för att se om bilen verkligen finns?

UFO: Klart att man först lägger sig på en lämplig prisnivå, vad jag menade var att detta valda pris ej skulle få mig att sänka det ytterligare p.g.a av hänvisning till en s.k fakeannons. Får jag ej mitt begärda pris så får det vara.

Vet att jag själv vid något tillfälle använt mig av argumenteringen att samma vara finns billigare någon annanstans? Säljarens svar: "HANDLA DÄR ISTÄLLET DÅ"

Misstänker att man får samma sorts svar med hänvisning till en fakeannons.
De
52
Desmo
E91 Touring
Regerade på att Xenonljus saknades, dock tyder annan utrustning, på comfort paket. dvs regnsensor, farthållare, klimatautomatik...så borde inte Xenonljus finns med...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Xenonljus ingår inte i comfortpaketet så det är inte så konstigt.

Men mycket ovanligt att lägga ~450' på en bil och sedan inte kryssa i ett väldigt självklart tillbehör på en bil den prisklassen.

Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
DMZ: Det är inte alla som byter in bilen när de köper en ny. Vissa vill faktiskt inte förlora mer pengar än nödvändigt.

Vill bara håller er uppdaterad i ämnet, annonsen las in i söndags vid lunch.
Jag mailade vid 15-tiden, inget svar igår vid 19.
Mailade igen, inget svar!
Vi kan nog börja dra slutsatsen att det inte var någon seriös säljare...

München
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den berömda "Sebastian" är alltså snarare en spekulant på en 330 än en säljare. :-(

Desmo
E91 Touring
Den berömda "Sebastian" är alltså snarare en spekulant på en 330 än en säljare. :-(
Utveckla !!!!

Som sagt nästan säker på att jag sett den ute tidigare, med annat namn. Finns inte så många 330 e91 med M-paket och 19" M6 fälgar som saknar Xenon !!

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Den berömda "Sebastian" är alltså snarare en spekulant på en 330 än en säljare. :-("

Är det inte Joakims bil vi pratar om?
Den kan jag hålla med om att den verkar synnerligen skum med allt som kommit fram i tråden.

Skulle även Sebastians annons vara fejk?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inte nödvändigtvis. Men det är väldigt märkligt att man sätter ett toklågt pris (för att sälja snabbt) och sedan inte svarar när spekulanter hör av sig.

BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Självklart ,men är det inte den utan reg.plåt som Joakim säljer som Munchen försökt kontakta?

Är det någon som försökt kontakta Sebastian?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.