|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
| Bedömer annonsen som väl utformad, bild känns rätt kanske inte för årstiden. Den stora frågar, Fake eller inte ? varför jag reagerade, avståndsradar nämns inte i annons samt inget telefonnummer ... | |
|
...och vilken annons menar du...? :) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Sorry, här kommer länken Länk | |
|
Onekligen ett bra pris...är väl 50-70' under "marknadspris"... (eller är det så hemskt att "marknaden" just nu inte värderar bilen högre?)...men jag tror inte att annonsen är fake... Kan ju vara så enkelt som att han vill bli av den snabbt, eftersom han redan har köpt en ny bil...? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Onekligen ett bra pris, som du skriver. Sista månaden har 330 E90 fallit rätt mycket, kanske rätt pris i tiden ! Ligger i pris med 130 E87 !! Helt sjukt ! | |
|
Du kör själv E91..vilken modell? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Dessa finns på Bytbil: Länk! ...men då är de dyraste med x-drive... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Precis, en 325a 06, samma utrustning, förutom helskinn ! klart man blir orolig ! Dessutom folk som lägger in fake annonser, bara för att pruta på en annan bil, så blir man inte glad. Har varit många fake annonser på X5a i höstas.... | |
|
...om du lägger till ett utropstecken efter att du klickat på min länk, så fungerar den bättre... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Bytbillänken Länk! |
|
|
Ja, jag har läst trådarna om fake-annonserna, som läggs in för att kunna hänvisas till vid prutning... ...men jag tror faktiskt inte detta är en sådan. / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Nu har jag aldrig kollat på en E90 på nära håll, men var sitter PDC-givarna fram på dessa? _______ |
|
|
Samma resultat när du länkade... :) Vet inte varför den inte tar med det sista !-tecknet... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
weeeman: jag ser inte heller några pdc-givare på den bilden, däremot en lucka för bogseringsöglan... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| PDC-givarna sitter ovanför nummerskylten samt på sidorna ! | |
|
Aha...jag anar något litet ovanför nummerskylten...men nu såg jag också att det står "pdc fram o bak" i annonsen / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Jo det jag tänkte var att på bilden ser man inga givare men annonsen anger PDC. Men det kan ju vara den kassa upplösningen på annonsbilderna som gör att man inte ser så bra. _______ |
|
|
Jag har sökt ovan nämnda annonsör, dock utan resultat så visst kan det vara en fake-annons. Precis som nämns så har det ju kommit ut en hel del fake-annonser under hösten/vintern i syfte att dra ner priset på seriösa annonser. I mitt tycke helt sjukt, att "köpare" bara orkar. Vi får se om ovan säljare hör av sig, om bilen finns och motsvarar det som står i annonsen kan det bli affär!! Håller er uppdaterade.. München |
|
DMZ |
Annonsören har skrivit att bilen är i perfekt skick? Hur kan den vara detta när den brukats under vintertid. Den bör väl istället vara mer eller mindre blästrad under list p.g.a avsaknaden av främre stänkskydd. (Detta sliter oerhört hårt på lacken) Vad det sedan gäller priset, så har jag sett ännu billigare. Dessutom förstår jag ej varför någon skulle lägga ut 90:- för en s.k fakeannons? Sedan tror jag ej att annonsören skaffat en ny bil.(varför bytte han då ej in denna?) Tror snarare på permitering eller annan tragedi. |
|
En rolig notis i ämnet: Min bror sålde sin X5 -07 i höstas och blev uppringd av flera "köpare" som tyckte att han låg fel i pris med hänvisning till andra annonser på blocket m.fl. Jag förstår inte att man som köpare orkar engagera sig i om andra har ett annat prisläge på sin annons. Om man tror att man som köpare kan få en säljare att gå ner som det var i min brors fall 80-100´ pga. andra annonser samt att köparen inte tycker den är värd mer så borde man ju överhuvudtaget inte ta upp tid för säljaren. Ursäkta mitt lilla utspel men jag blir så trött på köpare som behandlar säljare som om de vore födda utan hjärna! München |
|
|
DMZ, har du sett billigare 330iM touring med liknande mätarställning? Låter klart intressant, var såg du den? Tyvärr tror jag att en "fake-annons" kan påverka priset en del. Räcker att en eller att par säljare går på den och annonserar ut sin bil lite billigare än de tänkt sig från början så är bollen i rullning. 90:- är inte mycket pengar i sammanhanget. Hur som helst är det ett ganska fult sätt att få ner priset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.