|
|
|
|---|---|
|
Som topic lyder, ngn som har erfarenheter av denna firma. Snabba leveranser, bra passform på bitarna, hur är dom att ha göra med osv. Har fått till skänks, nåja 250 kr då, en Opel Astra caravan 92 med ca 25000 mil på mätaren. Körde hem bilen i slutet av förra veckan. Det mesta verkar faktiskt fungera, dock är den helt befriad från allt vad lull är. Det kan ju i och för sig vara ganska bra, mindre som kan krångla då. Det finns dock lite små fix, läckande bensintank och den sedvanliga opel rosten på skärmkanterna bak. Har nu hittat delar på ovannämda firma på tyska e-bay. Dom vill ha 105 Euro för 1 bensintank(55euro), 2 skärmkanter(13 euro st) och 25 euro för frakten till Stockholm. Låter ju inte så värst dyrt ju!! Dom svarade i alla fall väldigt snabbt på mejlen när jag frågade om samfrakt tidigare idag Får se om jag beställer, skall göra ett försök att täta tanken först. Har inte bestämmt mig än vad jag skall göra med bilen. Mackan | |
|
Billig frakt för så mycket faktiskt. Har dom fått bra omdömen är det väl inget att tveka på? _______ |
|
|
Ser ju bra ut på deras hemsida ju: Länk så det är väl bara att shoppa loss det!! Skulle inte ens försök täta en gammal rostig muggig tank om jag får en NY tank för 55 euro Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hej hallå! Har köpt från ATP vid ett tillfälle och det är väl både bu och bä. Köpte länkarmar + bussningar och de kom fort nog hem till Götet och vid en jämförelse med originaldelarna som satt monterade såg det rätt bra ut. Dock hade en av bussningarna gått sönder i frakten (hydrolager som läckte ut vätskan) så vi mailade och de skickade upp en ny bussning utan knussel. Bara bra så långt alltså. Vi monterade länkarmar + bussningar utan några som helst problem, passformen var inget att snacka om och delarna såg schyssta ut. Problemet var att när jag fick tillfälle att titta under bilen någon månad eller två senare så såg jag att bussningarna som vi hade monterat hade gått sönder, de läckte och det var söligt runt omkring. De är nu utbytta mot originalbussningar istället, men länkarmarna från ATP sitter fortfarande kvar och verkar hålla än. Kundkontakt, pris och leverans är absolut inget att klaga på. Frågan är väl snarare hur bra sakerna håller.. Lär inte handla av dom igen för egen del. Förresten, ATP har diskuterats i några trådar innan har jag för mig. Sök på gamla inlägg så kan du nog hitta fler åsikter. Mvh Wiberg |
|
|
Dom har i alla fall 5 års rostskyddsgaranti på tanken. Mackan |
|
|
Som sagt, beställde en bensintank till min Opel Astra från ovannämda företag på tyska ebay. Slutsumman slutade på 80,80 euro (55.90 för tanken och 24.90 för frakten). Beställde i söndags kväll via internet och i torsdags vdi lunchtid levererades den hem med UPS. Tur att grannen var hemma och kunde ta emot den. Det kallar jag snabb leverans från tyskland. |
|
| Vad händer om man inte är hemma vid leverans? | |
Gemini__ |
Tror man får en lapp om att de har varit där och att man får komma överens om nästa tillfälle de ska dyka upp. Överlag är jag mäkta imponerad över hur billig fraktkostnad det är från Tyskland. Betydligt billigare frakt från Tyskland än inrikes t ex, och dessutom leverans hem till dörren många ggr. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.