AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.404

CD-brännarprogram?

mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Jag har provat två olika programm för att bränna CD med MP3.
Båda hade samma egenhet: De sorterar om låtarna i nummer/bokstavsordning. Om man lägger in 5 olika album på samma CD så blir de första 5 låtarna på CD:n låt nr 1 från resp. album o.s.v.
Finns det något bättre program att få tag på?
Jag kör Nero Burning ROM, funkar utmärkt. Har även Adaptec Easy CD Creator, och det är heller inga problem med (så länge man kör 650mb-skivor).

Har du delat upp låtarna i olika kataloger, dvs album 1 i katalog 1 osv? Blir ju en jäkla röra annars.
Om du tvunget vill ha alla låtar i root-katalogen får du väl namnge dem med nummer i början enligt den ordning du vill ha dem i.

/Micke
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Adaptec Easy CD Creator är ett av de program som jag har (följde med brännaren).
Jag har MP3-konverterat hela skivsamlingen och MP3-programmet har skapat mappar och undermappar enligt; artist/album/låt.
Det går alldeles utmärkt att bränna hela mappstrukuren på en gång, men då funkar bara randomfunktionen på ett album i sänder.
När man plockar låtar till CD-layouten följer inte albumnamnet med, utan låtarna heter "nr.låttitel".
Eftersom en MP3-CD kan rymma 200 låtar vill jag INTE sitta och numrera om manuellt!
Det bästa vore om albumnamnet (och gärna artistnamnet) kunde följa med som filnamn.
Om random bara funkar på en katalog i sänder har du ju en dålig spelare...

Det finns ett litet program som heter PowerRename som du kan ha nytta av för att byta namn på många filer samtidigt. Underlättar iaf lite grand jämfört med att göra det helt manuellt.

Annars får du väl se till att döpa filerna "rätt" från början när du rippar från dina audio-cds. Fast då kan du kanske få problem med att filnamnen blir för långa istället.

/Micke
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Var hittar man PowerRename?
Testa på
Länk

Annars har jag det hemma, så maila mig om du inte får tag på det så löser vi det på nåt vis.

/Micke
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Nehej, PowerRename finns inte för W98.

Jo, hemma har jag en version som jag kört på både w95, w98 och w2000.

Det finns säkert att ladda ner från nån annan sida om man söker runt lite på nätet, men annars kan du dra iväg ett mail till mig så skickar jag det till dig när jag kommer hem ikväll. Har för mig att det är rätt litet så det borde få plats i ett mail.

/Micke
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6 + AWD -22
Mini Cooper SE -22 (leasad)
Kolla in www.tucows.com/windows.html. Sök på "rename" så lär du hitta nåt passande.

Mats E
BMWCS 3050
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Där fanns det mycket att välja på, jag har laddat hem ett program för utvärdering.
Tack för tipset.
Jag har kört ett program som heter Ultratagger som kan konvertera filnamnen efter MP3-tagen.
Du kan välja hur du vill, t.ex.
*Artist - Låt (Standard!?)
*Låt - Artist
*Album - Artist - Låt
*O.S.V.....

Funkar jättebra för mig, har dock inte testat något annat eftersom det klarat alla mina behov hittills!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.