|
|
|
|---|---|
|
Hej jag funderar på att köpa en BMW 320 från -00, en e46. Har aldrig ägt en BMW innan så jag funderar lite på servicekostnader osv. Fick höra att det är kamkedja i alla varianter av e46, stämmer detta? I så fall är det ju skönt att slippa kostnader för kamremsbyte. I övrigt vad är det för servicar som ska göras? Bilen har gått 17.000 mil. Grundserva gör man väl varje år med olja, filter och luftfilter, men vad i övrigt står på schemat? Är det någon större dyr service? MVH, Johan | |
|
Hej Kolla gör det själv/mekartips här på forumet och sök servicepunkter, så ser du ungefär vad som görs vid service, fanns ingen för just E46 men är väl ganska lika för flesta modeller. |
|
|
Jag har en 330 och när jag ringde Bmw och kollade så sade dom att den större servicen, Insp 2, kostar ca 5-5500kr. Det tycker jag är billigt jämfört med min Galant Avance som Mitsubishi tar 10000kr för storservice på. Detta beror bla på kamrem och vattenpump, automat med olja och filter samt platina-stift som kostar 300kr x 6st. Fördelen är att dom håller 9000 mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.