|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har beställt mina första dimljus nu. Men har inte använt mig utav dimljus tidigare, alltså har jag inte heller någon knapp inne i bilen. Jag har läst i forumet och insett att jag måste köpa en ny knapp men det är inga problem utan de jag undrar är om det är färdig draget vart borde sladdarna ligga då? Jag har läst att de är draget på vissa och inte på vissa så jag gick ut och kikade men jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Jag har en bmw 320i -97 (e36) | |
|
Visst borde Länk Fungera som dimljus? |
|
|
Ett alternativ är ju att du drar nya kablar, är nog det enklaste om du inte har fördraget, strömbrytare och relä. Vad gäller dimljus så skall de vara rätt monterade för rätt ljusbild, inget extraljus som sätts på för syns skull. Finns en hel del som sätter dit extra ljus i tron att de skall vara dimljus. Dimljusen kontrolleras vid besiktning. Dimljusen får dessutom inte vara tänd tillsammans med ngn annan belysning fram, jo parkeringsljus och helljus. I komb. med parkeringsljus endast under dagtid. Finns dimljuskontakt monterad??? då finns nog även kablaget. Kontrollera med din BMW verkstad vart i så fall kabelstammen och dimljusens kablar finns. Lycka till NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.