|
|
|
|---|---|
| Har hänt ett par gånger att det piper fyra korta pip under körning framåt i landsvägsfart. Halv tank, temp på mitten inga medelande syns. Är det ett medelande eller ett allmänt hjärnsläpp? | |
| Yttertemperaturen går under +3 grader... | |
| Det säger bara "pling" i min E39 -97. Annorlunda i din, Garpen? | |
|
Minns jag fel eller,,,, då temperaturgivarnaren ger från sig oljud visades väl också detta i displayen. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Nej, det är rätt, Lus, den blinkar däremot några ggr efter "plinget". Det är när handbromsen ligger på som blir bilen väldigt tjatig... |
|
alain |
På min, temperaturgivaren plinger 3 gånger och blinka på displayen +3, rätt pratisk. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Jag har fått förmig att jag har haft detta uppe en gång innan. Kan det ha varit med min 540 e39? kommer ej ihåg men tror det och att det har hänt någon gång tom på sommaren. Cykelbo händer det ofta att det plingar? MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
Då yttertempraturen går under eller är +3 får jag ett pling. När det har plingat fyra gånger så har inte yttertempraturen inte varit i närheten av +3 Har plinagt tre gånger hitills med en ungefär en veckas mellanrum. |
|
|
Kan även vara om man ställt larm på klockan min piper varje timme å då syns heller inga meddelanden No turbo skit only real power |
|
|
Stämmer Rally_Harry2! Det var en lite symbol till höger om klockan i form av en liten högtalarsymbol. Bockat bort den med Memo knappen. Troligen är det tyst nu. |
|
| Samma sak i min, varje timme plingar den 3 eller 4 gånger men då visas tillexempel 14,59 sen övergår den till 15,00 i displayen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.