|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte en BMW 525i -91 igår & har märkt att värmen inte är 100% okej. Den kommer, men inte så mkt. Det är inte själva "fläkt-farten" som strular utan själva värmen. Det blir bara lite sådär lagom varmt & jag vill ha super varmt! Vet ni vad det är som kan behöva bytas eller fixas? Jag är helt ny med både det här med BMW & har bara haft Volvo & Audi tidigare så beskriv gärna noga hur man hittar grejerna :) Tack på förhand! Länk Länk | |
J.B |
Kan ju kolla upp kylvätskenivån till att börja med , sen kan det finnas många fler faktorer , kanske termostaten ? . Kanske värmepaketet , sök lite på sök funktionen ang ditt probem skall du se att det dimper ner många trådar ang det där ,,annars lär det nog dimpa ner mer förslag här J.B Länk |
|
Byta kupefilter brukar göra underverk. Om man måste skruva skall man kunna göra det i vit skjorta. |
|
|
Värmeventilerna kan vara en annan felkälla: Länk Och som nämnts kan det göra underverk att byta kupefilter om det som sitter i är gammalt och täppt: Länk Min egen erfarenhet av E34 är att det ändå inte är någon supervärme i dem. Så har det varit väldigt kallt ute så kanske allt t.o.m. är normalt så att säga. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Tack så jätte mkt för alla tips! :) Länkarna med bilder där det stod exakt hur man gjorde var verkligen perfekt! Jag ska kolla på det här i veckan när det förhoppningsvis blivit lite varmare (det är just nu minus 6 grader ute & jag är som sagt rätt frysen av mig ;) Kommer någon på något mer så säg gärna till :) Tack igen! |
|
|
Värmen i min 520 95 är super....i ditt fall kan det vara vattenpumpen som har skadats typiskt på e34 som har en i plast...en annan faktor är luft i systemet.sen finns det en elektriskt driven cirkulations pump som sitter fastskruvad i ventilpaketet som fördelar värmen till kupe´n och är det kallt så orkar inte vanliga vattenpumpen cirkulera vattnet till värmepaketet.....börja med att fylla upp expansions behållaren när motorn är kall,stäng locket och luftnippeln varmkör motorn ordentligt....stäng av motorn och låt den kallna över natten är det luft i systemet så sugs vätskan in i kylaren öppna locket och kontrollera vätske nivån.....annars är hela forumet fullt med luftnings råd en del bra andra mindre bra..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.