AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.499

Kommer jag att sälja min 530 iAMT -05?

Sida 2 av 2
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ja det kan nog stämma att den var manuell vid lite eftertanke ja, då kanske den borde stå ngt lägre.
Kul iaf att det inte verkar stendött! Spekulant som tittar och lägger bud dagen efter annonsen kommer ut är ju inte illa i dagens läge, då går den nog i väg till vettiga pengar tror jag

BMW CS #5139
Johan(Autopower):

Tycker nog att du fick ett ganska bra bud med tanke på hur beg marknaden ser ut idag. Det är 8% sänkning av ditt utgångs pris vilket jag anser är skäligt vid en kontant privat affär eller?

Visst du kan säkert få lite mera om du har is i magen eller kan du det:=)
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Jädrar, att avböja att sälja en 249'kr-bil med 19'kr prut i dagens läge är nog själva definitionen på is i magen ;)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
230', inte helt galet faktiskt. Kanske lite bättre för hans del men en snabb affär är inte fy skam det heller. Kanske läge att ringa tillbaka och säga 237.500kr?

Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Lövet, jag kontrade med 240', får se om det funkar. Så bråttom har jag inte att jag måste det ta första seriösa budet, den får stå ett tag till om det inte funkar. Rätt bilar till rätt pris går alltid iväg, och det enda som talar emot min är att den har gått lite mer än snittet. Men blir det här det enda budet så kommer jag såklart att ångra mig....

Kruxet är att jag egentligen inte vill sälja den, eftersom den är tänkt som en efterträdare till 535:an. Men den är fortfarande inte hundra efter att jag blev påkörd innan jul, och måste fixas innan jag kan sälja den.

Mvh Johan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Accepterar han 240' så är det nog inget att diskutera längre - skrev på papperen innan han hinner ångra sig ;-)

SH
535dAM Touring -05
Efter att ha umgåtts med min nya 535d i 5 dagar förstår jag att du väljer att behålla din 535d och sälja din 530.
Lycka till med försäljningen, hade jag inte redan fyndat hade jag tveklöst varit intresserad.

/Roger
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
J.L, min klimator är i alla fall automatisk. Åtminstone fläkthastighet och temperatur. Luftflödet (om du menar var luften ska komma ut?) ställs med ett vred, i den "utökade" ställs det i idrive-menyerna.

Jag tycker att BMW's benämning "klimator" och "utökad klimator" stämmer väldigt bra. Jag har varit mot klimatorn, men den kommer inte att avgöra några mer affärer för min del!

Mvh Johan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Uppdaterar ännu en gång efter att ha läst i bruksanvisningen:

Med Autoprogrammet får du optimal luftfördelning och luftmängd i nästan alla situationer. Du begöver bara ställa in en behaglig innertemperatur. (EXAKT samma text som för den utökade)

AUTO-programmet ställer automatiskt in luftmängden och luftördelningen mot vindrutan och sidorutorna, mot kroppen och till fotutrymmet. (igen samma text som för den "utökade".

Det står klart och tydligt "KLIMATAUTOMATIK" i instruktionsboken, så det är verkligen ingen tvekan om att det är en automatisk klimator.

När jag har djupdykt i instruktionsboken känns det som att jag är skyldig "grandy" här på forumet en ursäkt när jag sågade hans nyköpta 525:a....

Mvh Johan
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Johan (AutoPower):
Det är aldrig försent att lära sig något! Jag är fortfarande väldigt nöjd med lilla klimatorn och bilen också för den delen. Om jag skulle köpt E61 idag skulle din 530 absolut vara en kandidat. Jag blir till och med lite sugen faktisk, dock vet jag inte om det är värt mellanskillnaden som skulle bli även då min bil bara gått drygt 7000 mil.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Så, nu var den såld, betald och levererad. Det kom en till spekulant och tittade idag, och efter 3 timmars funderade tog han den för 240'. men jag fick bjuda på en full tank. Det var helt klart utrustningsnivån som fick bilen såld, men affären höll på att stjälpas när han såg att det var vanliga klimatorn i den. Tack och lov hade jag filat på argumentationen i den här tråden, så han tog sitt förnuft till fånga.

Jag kan inte säga att jag är nöjd, för när jag köpte den på KVD i november så trodde jag ärligt talat att den var värd 265'. Det kan vi vara överens om, att några 265' eller ens 255' hade jag inte fått för bilen. Så någon lysande affär var det inte, med tanke på vinterhjul, skatten, och div reparationer (KVD-bilar är ju inte kända för bra skick direkt, inte den här heller).

Så nu ska jag inrikta mig på att få klart 535:an, men om ni tyckte min 530 var dyr så kommer ni att trilla omkull av priset på 535:an....

Mvh Johan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Snabbt jobbat måste jag säga! Grattis.

J.L
BMW M2-24
Bara att grattulera till försäljningen! Den här tråden passar ju perfekt att länka till i trådar där vissa välkända domdagsprofeter på detta forum hävdar att "det är omöjligt att sälja bilar idag" osv. och högljutt propagerar för lägre priser...

BMW CS #5139
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Å andra sidan visar ju försäljningen lika mycket att priset var tvunget att gå ner mycket mer än säljaren egentligen tänkt från början.

Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Inte fick Johan gå ned mycket, bara normalt förhandlingsutrymme i en privat försäljning. Däremot tycker jag att Johan hade osedvanligt mycket is i magen som nobbade det första budet. Och det kanske är där nyckeln till ett bra pris ligger, att inte ha bråttom. Grattis Johan, även om du räknat med mer och värderat din bil högre så tror jag du gjorde en kanonaffär med tanke på hur marknaden ser ut.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om man har tänkt sig 265 och sedan säljer för 240 måste man väl säga att en viss sänkning har skett eller hur?

Skulle jag vara dig skulle jag inte bara vara nöjd utan jävligt nöjd helt enkelt.
mvh
//M
Grattis gick riktigt snabbt 5 dagar. Lägger ut vår bil imorgon hoppas jag har lika tur som dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.