|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! jag la in min 530 på blocket idag: Länk Vad tror ni, funkar annonsen? Rimligt pris? Mvh Johan |
|
Jag tror det blir svårt att få ut så mycket, har bevakat E61 M-sport marknaden ett tag eftersom jag är själv intresserad av modellen. Tror det stora problemet är milen. Utrustningen är annars helrätt. Den här har stått hos ett bra tag hos handlaren, tidigare fanns bilder på den. Länk Visserligen med lite sämre utrustningsnivå men nyare och med färre mil. Dessutom med bra finansieringsalterntiv och en liten livlina i form av garanti på köpet. |
|
Martin E |
Tyvärr Johan tror jag att den ligger alldeles för högt i pris. Länk hos företag 10 k under ditt pris och 6000 mil mindre körsträcka med liknande utrustning exkl sportpaketet men inkl dragkrok. Marknaden är väldigt svårvärderad just nu , tyvärr tror jag många får en chockartad upplevelse när dom inser hur mycket deras bilar sjunkit i värde Mvh Martin |
|
Johan: Ett tips är att du även erbjuder billigare inbytesbil som delbetalning vid ev affär. Detta ökar antalet intresserade köpare, då många kanske har en bil men inte så mkt pengar tillgängligt, + att du kan tjäna en liten hacka på vägen mot full betalning om du får in en bil "rätt". Bara ett tips. |
|
|
En sak till... bilpriser.se säger 240-252000kr ang värdering vid privat affär, men marknaden är ju som den är nu så... Men 230-240000 kanske någonstans... |
|
|
För mig gör det stor skillnad med M-paketet, den svarta på bilfirman som det länkades till ser rätt trist ut i jämförelse. Trådskaparens bil har för övrigt krok med. __________ |
|
Hej! Tack för åsikter. -06:an är billig, den såg jag innan jag satte mitt pris. Det som gjorde att jag vågade lägga mig så nära är att den egentligan bara har PDC och dragkrok förutom sportpaketet, allt annat är standardutrustning på en 530. Jag har komfortstolar och panoramatak, båda dem är väldigt eftertraktat. Dessutom aktiv styrning, hifi och en hel del till, min är väl utrustad för minst 70000 kr mer än -06:an. Dessutom har jag vinterhjul med, sådana kostar en 5-8000 kr. Min går inte att jämföra med en bil utan sportpaketet, då finns det 530:s för inga pengar alls. Min ligger billigast på marknaden med sportpaket, så den får nog ligga kvar ett tag till. Det har redan hunnit ringa flera, så vi får väl se! Jag har inga illusioner att det går fort nu så här efter jul.... Mvh Johan |
|
Johan(Autopower) Du brukar kunna lägga dig rätt pris klass så jag bli inte förvånad om du får ungefär ut vad har angett i annonsen. Lycka till |
|
|
Annonsen ser klockren ut. All info som behövs och inget struntprat. Den enda pyttelilla anmärkning jag kan ha är att jag inte gillar inredningsbilden. Den är tagen för lågt ner. Jag föredrar själv den här typen av vinklar när man fotar inredning: Länk , Länk En i sammanhanget mycket liten anmärkning dock ______________________________ //Lövet |
|
Lövet, håller med dig. Men de bilderna såg inte bra ut, då jag hade dragit in en massa snö i bilen.... Vi får se hur det går, jag gissar att det är sämsta möjliga tid att sälja bil just nu, så jag har inga större illusioner. Ett kul bytesförslag har jag fått i alla fall, en 996 C4 -01 med GT3-utseende. Men 996 verkar vara helt körda att sälja nu, vilket är synd. Kul bil dock! Mvh Johan |
Slarvigt, jag hade glömt att den har elmanövererad baklucka. Jag ändrade det och la till byte också! Mvh Johan |
Martin E |
Alla har olika åsikter och värdera olika saker på olika sätt. Johan har nog en viss prutmån ? och som någon nämnde är värdet mellan 230-240 men marknaden är tämligen död och i bilhallarna är överfyllda av bilar av denna typ. Det gör säkert att man kan gra riktigt bra affärer som min kollega som Nov- 08 inhandlade en privat BMW 530d (231hk) Touring-05 6000 mil för 245K M-sport Helläder och Navigation pkt mm. Säkerligen är 12K mil inget på en kvalitetsbil och med regelbunden service och normal skötsel har den massor med bil kvar att rulla. Personligen tycker jag ett högt miltal indikerar att den är använd mycket och priset är därefter, personligen väljer jag en bil med mindre mil och mindre utrustning. Jag hoppas förstås att ägaren får så mycket han begär men min reaktion är ett tecken på att andra inte förstår att marknaden verkligen har ändrats sen nov 08 adn the good days are gone. //M |
|
Jag finner annonsen, såväl bilder som annonstext, väldigt korrekt och seriöst utförd - inte mkt att anmärka på där inte. Bilen vilken Martin E länkar till saknar än dock M-paket II vilket gör att den överhuvudtaget inte går att jämföra med din. Ang. prisbilden är det oerhört svårt men jag finner bilen "lagom" prissatt - precis som svensken eftersträvar. Avvakta en tid och låt läget utvisa. |
|
|
Tycker annons och pris känns rätt. Byte mot en Corvette C5 2002??? =) There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
Martin E, visst är din åsikt viktig! Och precis som du säger är det precis vad jag efterfrågade. Mvh Johan |
| Bra annons, men strålkastarrengöring, mugghållare och stolsvärme fram skulle inte jag räkna upp som extrautrustning i en svensksåld bil... | |
|
Länk Denna finns ju också. Sämre utrustad, men 5000 mil mindre.. Tyvärr saknar den ju klimatautomatik, det är ju ett måste för många.. BMW CS #5139 |
|
|
Det har väl sagts ett par hundra gånger vid det här laget men även den "lilla" klimaten på E6x är fullt automatiskt. Faktumen att denna vagn står på firma och har gått 5000 mil mindre gör den till en tuff konkurrent. Åtminstone jag skulle värdera en privatsåld bil till någonstans runt 10% lägre på grund av sämre garantier, finansmöjligheter och inbyte. ______________________________ //Lövet |
|
Jag har också "lilla" klimatorn, och visst är det en klimator även om den är enklare än den "utökade". Den bilen är i alla fall en tuff konkurrent. Visst, enda extrautrustningen utöver sportpaketet är hifi, den har inte ens dragkrok, men jag tror att många hellre köper en klent utrustad 7000-milare. Däremot är det väldigt många som inte alls kan tänka sig en beige inredning! Så säljer jag min innan den bilen går iväg så beror det bara på inredningsfärg och utrustningsnivå.... Mvh Johan |
|
Jag har följt diskutionerna angående de olika klimatanläggninarna i E60/E61 och har lite svårt att förstå hur man kan kalla den enklare varianten där både luftflöde samt fläkthastighet regleras manuellt för "fullt automatisk", men nu var det inte det som skulle diskuteras. Personligen hade inte lilla kliman hindrat mig från köp av en bil som är rätt i övrigt, så för mig är det inget stort problem. Jag håller med Johan om att föredra mörk inredning, speciellt på en grå bil med M-pkt, så det ligger absolut ngt i det resonemanget. Personligen gillar jag inte beige eller ljusgrå inredning alls, då detta har en tendens att lätt så smutsigt och sunkigt ut när bilen är 3-4 år. Skall bli intressant att se hur försäljningarna går. Det fanns tidigare en 530i M-sport touring-05 sv-såld 258 hk med runt 11-12000 mil och beige inredning för runt 230.000 på en Gbg-firma, men den är borta från blocket nu så det verkar klart säljbara för det priset iaf BMW CS #5139 |
|
J.L, den bilen var väl manuell? Jag fick förresten det första seriösa budet idag, på just 230'. Dum som man är tackade jag nej, det kändes väl lågt och han var den första som kom och tittade. Jag får väl se om jag ångrar det om bilen står kvar när vårsolen tittar fram.... Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.