|
|
|
|---|---|
|
Hur lång tid ska det ta innan går in i sleepmode, dvs att dioden vid växelspaken slocknar? för det är väl den som indikerar detta? Björn | |
| 16 minuter enligt gurusarna på forumet! | |
|
OK, Finns det några standardlösningar om den, dioden vid växelspaken, inte slocknar på flera timmar? |
|
| Du måste ta ut nyckeln ur tändningslåset annars släcks den inte...om du suttit å väntat med nyckeln i vill säga.../M | |
| Nej, ingen nyckel i, jag har inte järnkoll på hur lång tid det tar men det ungefär en timme innan den slocknar. | |
|
Vad håller bilen på med innan den går i sleep mode? 16 minuter låter lite långt... Min verkar snurra igång CD-spelaren och låta lite allmänt både här och där under den tiden, men finns det någon teknisk förklaring? |
|
|
16 min är standardtiden, det finns en mängd system som jobbar under tiden, allt beroende på utrustning osv. Man kan tänka sig t.ex att mäta temperaturen i kupen via sensorfläkten, betydelselöst om man inte har nån extrautrustning men är aktiv om man har t.ex "standluftung" eller restvärme osv. Vissa radiomodeller har TIM-funktinen aktiv och lyssnar efter ev. trafikinfo. Navifunktioner, telefonfunktioner (tillsammans med trådlös lur) osv kan vara funktioner som jobbar. Förbrukarfrånkoppling av innerbelysningar i kupé, handskfack, bagage osv följer också tiden för sleepmode, 16 min. Beroende på landsutförande osv är ytterliggare andra funktioner knutna till tiden, t.ex fönsterhissar, givare för larm mm. FP |
|
| Så sleep mode funkar bara 15min efter man stängt av tändningen? Inte om man ska hämta nåt från kofferten och råkar lämna luckan öppen så att lyset ligger på, då stängs det inte av efter 15 min? | |
|
Jodå, förbrukarfrånkoppling av ev. tända lampor i skuffen eller inne i bilen sker också efter 16 min. Om man väcker upp systemet på ett eller annat vis med dörrar eller lucka öppna så tänds allt igen osv. FP |
|
|
Tack folke! Lampan i skuffen släcktes inte på över 1h för mig! Jag kanske inte har sleep mode, eller kan det vara inaktiverat? |
|
| Jag väntade alltså i över 1h utan att röra bilen och lampan var fortfarande inte släckt. | |
|
Jag är inte 110% säker på just din modell, men troligen är det samma som i t.ex E39 som funkar som jag beskriver. Släcks det inte så verkar det vara nåt fel. FP |
|
| Tack, då ska jag kolla upp det där! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.