AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
889

Öka styrrespons / känsla i E36

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tjenare, hittils har jag bytat till följande på bilen:

- H&R Cup Kit 45/15
- H&R Krängningshämmare 25 fram/21 bak ställbart
- M3 3.0 Excentriska bussningar bak på främre länkarmen
- PowerFlex bussningar fram på bakre länkarmen (Silentbussningar)
- 18" Dezent Type S, med 225 däck runtom.

Men tycker fortfarande bilen är lite "död" kring mittenläget och kräver dessutom relativt mycket rattning för svängarna.

Någon som har tips kring fler åtgärder? Jag är på gång med att fixa noll grader toe vid nästa hjulinställning, som jag vet hjälper en del för responsen kring mittenläget.

Som det är nu får man vara uppe i höga hastigheter för att njuta av responsen och slippa ratta så mycket, kommer man ner i farter blir det rätt tråkigt med 5 rattutslag för rondeller och tighta landsvägsvängar.

Vad det gäller det döda mittenläget så vet jag ifs att de excentriska bussningarna ger ökad caster, vilket kan ge styrningen lite extra motstånd vid rattning. Men detta måste ju kunna kompenseras.

Finns där andra tips? M3ans utväxling kanske? Fler bussningar? Resten av chassiet är för övrigt relativt fräscht och genomgånget!

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Snart är lönen här, har lite beslutsångest kring var jag skall fortsätta :/

Funderar kring Fjäderbansstag fram och bak, och ett x-brace.

Det går väl att ha negativ toe, dvs toe out, då blir den nog kvickare i styrningen med risk för att bli nervös/instabil i högre farter...men börja med 0 i toe o se hur det känns!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.