AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.401

Funktionen av "stiftet" till tanklocket

jo
19
jocco
325ci e36 -93
Hello!
har ägt en e36:a i drygt 5 månader, som nu står avställd, och tänkte passa på att byta "stiftet" som håller kvar tanklocket på plats. Det har gått av. Men. Jag vill veta funktionen bakom det. Ska man bara kunna dra upp tanklocket och vips flyttas stiftet, eller ska man dra i det snöre leder till stiftet och som finns i bagagen? Ska men kunna stänga locket och vips flyttas stiftet?

Låter som en larvig fråga men har som sagt inte använt BMW alltför länge:D

Tack på förhand

Show no mercy!
Det styrs av centrallåset. Snöret till bagaget är nödöppning ifall låset går sönder.
jo
19
jocco
325ci e36 -93
Okej, det låter främmande för mig, men får kolla noggrannare

Show no mercy!
Ja du menar väl låsstiftet som låser luckan över tanklocket? När du säger stiftet som håller tanklocket på plats blir jag fundersam om du menar något annat. Håller det på plats gör ju gångjärnet och fjädern som håller det stängt. Är det där någonstans du har fel? Men dit går inte nödöppningssnöret, det går till centrallåspinnen.
jo
19
jocco
325ci e36 -93
jo precis jag menar luckan ;)

jaha är det fjädern vid gångjärnen som ska hålla luckan stängd?
och pinnen luckan låst?
i så fall är både fjädern och låset trasigt, för luckan hålls inte stängd om inte pinnen håller kvar den. och pinnen får man pilla av via bagagen varje gång man tankar.....

Show no mercy!
Bara att åka till BMW och handla nr 5 och 21 här då: Länk :-)
jo
19
jocco
325ci e36 -93
precis!

det är alltså en elmotor som styr det där?

nåt krångel att byta?

Show no mercy!
jo
19
jocco
325ci e36 -93
för att förtydliga..
övriga centrallåset fungerar utmärkt, det är just till luckan som det inte fungerar. det är något däremellan som uinte fungerar. vad är som styr "stiftet"??

Show no mercy!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.