|
|
|
|---|---|
|
Hej alla fantaster! Nu ska jag strax sälja min 750 (närmare bestämt om en vecka). Då nybesiktigad och ny framruta. Det är en -91b Import från Tyskland -95. Skicket är bra, inget rost alls finns och inredningen är väldigt fin i beiget skinn. Servicebok finns och den har gått 21000 mil. Lacken blänker som ny, men några skavanker finns om man granskar, dock inga bucklor eller liknande. Utrustning: ASC, elhissar, ellucka, elspeglar, elstolar, AC (kyler ej), cd-växlare. ljudpaketet (Harman Kardon högtalare med slutsteg i hatt hyllan osv), ljuspaketet, färddator, farthållare, märkta rutor, fjärrlarm (fungerar inte). Sen sitter det nästan nya 18" Momo Sport fälgar på, med skapliga däck. Med fälgarna och det beiga skinnet blir den otroligt snygg. Vad tror ni jag kan få? //Daniel | |
|
Hej Är väldigt osäker men kanske runt 60-70tusen. Vad jag har förstått kan de gamla 7-serie vagnarna vara ganska svårsålda. |
|
|
Jo, de kan nog vara svårsålda... får slipa på en riktigt bra försäljningskampanj. Funderar på om jag ska sätta 59.000:- //Daniel |
|
| Daniel: Vad kommer nästa bil att bli? | |
|
59.000 kronor är billigt för den. Men kom ihåg att du får nog hålla på ett tag om du vill få ut bra för den. Det kommer säkert att ringa dårar som ger skandalbud, men det är bara att stå på sig. //Schnitzer |
|
| 750 är en svårsåld bil. Folk är rädda för de höga driftskostnaderna, så 750 är nog ännu mer svårsålda än 730/735/740. Egentligen är en sådan bil som 750 värd mer än 59.000, men problemet är att det knappast finns någon som är intresserad att betala de pengarna. Om man begär 59.000 kr, så kanske priset tillslut kommer att hanma mellan 45-50.000. 18 tums fälg drar nog upp värdet enligt många, men en trasig AC kan kosta mycket pengar att fixa om man inte har de rätta kontakterna. Ofta är det kondensorn som läcker på BMW, och en ny sådan är inte gratis. Jag vill absolut inte nedvärdera E32, kör 735iA själv och älskar de bilarna, men skall jag vara realistisk tror jag att det blir svårt med 59.000 för en -91:a. Men har man inte bråttom att sälja kanske det finns någon som nappar tillslut. | |
|
För en som inte kan tänka sig att skruva själv eller lämna in en sådan bil passar den ju inte så bra för. Vill man ha den speciella bilen som har en V12 så får man räkna med att det kommer att kosta extra. Personer som bara vill bli av med bilen skänker ju bort den för struntsummor. Det bästa är att vänta, det brukar ge resultat. //Schnitzer |
|
| Mycket beror nog på vad man tror att bensin priset skall hamna framöver, har ju legat på en för svenska mått ganska behaglig nivå ett bra tag nu. Typ ett pris på 12 kr litern skulle nog döda marknaden för Bmw 750, som bruksbil i alla fall. Ett bra sätt att höja priset är annars att alla 750 ägare inte annonserar ut sina bilar. Tillgång - efterfrågan. | |
|
Mm, visst är det höga driftskostnader på en 750, går inte att komma ifrån... enda sättet att köra under litern är i nerförsbacke. Jag såg en annons där en kille hade skrivit att hans 750 var billig i drift? Kristopher, Vet inte vad nästa bil blir, men förmodligen E34 eller E36. //Daniel |
|
|
Att du har ny framruta är possitivt, det är ca 7-8 tusen att byta en sådan. AC är inte att leka med, om den inte är konverterad till nya gasen så kommer det att kosta en bra bit uppemot 6-9 tusen med fyllning och konvertering. Jag personligen tycker att 18" ser fint ut, men har lärt mig att är man ekonomiskt tänkande så är 15" att föredra. Larmet är itne heller billigt om du har otur, vad exakt är felet? Har du provat att programera sändaren? bytt baterier i sändaren? En ny sändare ligger runt 1500-2000. Ska du ha dina pengar så rekomenderar jag att du sitter och väntar tills någon vill betala, bilen blir lättare att sälja om du konverterar AC och fixar det, min personliga åsikt. (lider med en gamal AC själv just nu så nästa ska vara konverterad :)) |
|
|
Larmet är inget original, har bytt batterier i sändaren men det hjälpte inte, så det blir att flesöka i helgen... Felet är att det händer inget när jag trycker på knappen. Det blinkar osv emmellanåt men inte genom att trycka på sändaren. //Daniel |
|
| Konvertera ? Själv kör jag ett okonvreterat R12 system med R134a. Funkar kanon ! | |
|
Jo, det finns folk som säger att det går fint, men andra säger att man inte ska göra det. Det hela beror väl på vilken kompressor man har tror jag :( |
|
| Dannemann, problemet med ditt larm kan var att larmet har "tappat" minnet. Detta hände med min förra bil, de fick programera om larm enheten, det kostade ca tre hundra kr. | |
|
PJ, förklaring... man åker till en firma så fyller de bara på med den nya gasen??? Har aldrig fyllt på en ac... Hur mycket kostar det? eraabos, tål att kollas upp, lagom pris, ska först försöka få farsan (elektriker) att hjälpa mig att felsöka. //Daniel |
|
|
Ja, men jag råder att du gör en läcksökning först. Det kan ju vara så enkelt som att påfyllningsventilen läcker. Och då är det ju lite onödigt att konvertera. Talade med en kylreparatör som jag ofta har kontakt med genom mitt arbete. Han sa att som yrkesman och företagare kunde han inte föreslå en kund att fylla ett R12 system med R134a. Resten kan du ju räkna ut själv. Molekylstorleken på 134:an är mindre än 12:an och har därför större chans att börja att läcka i ett system som sedan tidigare inte är 100% tätt. Seriöst eller inte, ja jag tror ju inte att en konvertering höjer priset med ens halva beloppet som det kostar. Även omdet gjordes veckan innan. Däremot slipper du prutningen på en ej fungerande klima. Länk för att initiera om IR-sändaren själv : Länk |
|
|
Du får inte tillbaka pengarna, men som PJ säger.. du slipper förlora 5 tusen i prutning och det är lättare att bli av med bilen. Som man säger, extra tillbehör gör inte bilen mera värd, bara lättare såld :) |
|
| Bara fyll på R134 gasen... har fyllat rätt många o har aldrig haft problem. | |
|
Danneman; testa www.fordonskammaren.se Du får visserligen ta upp bilen till Solna (Stockholm) men jag tror att du kan få ett bra pris för den där. Igår ropades ett riktigt sunkigt ex in för 47000:-! 90:a import, drygt 23000 mil på mätaren, felen var många och personligen hade jag tänkt att få den för en billig slant och sen plocka delar (det var shyssta sportsäten, ok fälgar och en del annat fräscht) Tji fick jag! Bilen ploppade som sagt upp till 47000:-! Folk som handlar där verkar generellt ha noll koll. I varje fall vad det gäller BMW. Det kan ju vara bra för säljaren, fast tyvärr går det som köpare inte att göra några fynd där längre. Enda risken skulle isåfall vara att de inte förstår skillnaden på en bra och dålig bil:-) Och då vill de väl inte ge speciellt mycket mer för din heller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.