|
|
|
|---|---|
| De är ju förstås fabrikstrimmade men nåt borde man väl kunna göra? Är inet ute efter nån värsting trim eller kompressor :) Men kanske mappning ? Luftfiler? byta avgassystem? Ger det nåt? | |
|
Det mesta av detta är ju redan gjort på Alpinas fabrik. Alpina har ett eget avgassystem och mappat bilen. Luftfilter är BMW original så det kan du byta om du vill. Det kanske ger 0,001hk om du har tur :) |
|
| Misstänkte det :) Men öppen luftfilter ger lite fränare ljud i alla fall, så det kan vara värt ändå. | |
|
Blev en svår fråga,vilken motor är den baserad på?2,8L eller 3,0L.Är ju skillnad på plenumkammare och insug.Min egen är ju baserad på 325 och då uppdragen till 3,0 men 325ans plenum men modifierat spjäll från M60 4,0L enligt de kunniga.Samtidigt sägs att 3,2L modellen är nån variant av Amerika M3 blocket men Alpinas topp och 3,0L Bmw plenum.Minst sagt rörigt men vet att det fanns en 3,0 B3 i Hjo trakten där de portat topp och bytt spridare,möjligtvis kammar oxå men är inte säker men bänkningen sa 280 hkr jämfört med 250 original. Fick ett litet förslag att göra som Hjo bilen och fick nog räkna med en kostnad på 25 till 30 tusen och då ingick byte av spridare till större sort. Har funderat mycket på dessa tankar om trim men kommit fram till att ska det ske så blir det kompressor från ESS eller byte av bil,gärna B5S där allt är klart och få kan köra ifrån. Mvh Dic. |
|
|
lite off topic, ursäkta! Dic: B3:an i Hjo, har du mer info om den? München |
|
|
Hej! Den låg på Powerbörsen rätt länge men nu är den inte kvar,kan ringa lite folk jag känner i Hjo,de har björnkoll på det mesta vad det gäller bilar i trakten.De bilder jag såg gjorde ett gott intryck och kan tänka mig att det är bra "skjuts" med tanke på de extra hästarna och att det är ganska låg vikt på bilen.Min är invägd på 1325kg dock touring.Min granne har en B3 sedan manuell och han är riktigt nöjd med väghållning och motor karaktär utan trim.Ingen ide att jämföra med M3,en helt annan bil som är riktigt arg och definitivt potent sportigare. Återkommer när jag fått svar från Hjo. Mvh Dic |
|
|
München! B3:an ligger ute på garaget.org idag men står som såld,den har regnr:ria310. Lycka till Mvh ,Dic. |
|
| B3 3.3 2001 är baserad på BMW 330. B3 S har de tydligen optimerat lite till, bl.a. annat insug, lite större motor, m.m. Men nu har jag skaffat en B3 3.3 -01. Går som en klocka, man ska kanske inte röra den :)Hade vela helsat ha B3 S men de är svåra hitta och dyrare så klart. De har 15Hk mer och mer vrid... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.