|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Satt just precis och läste igenom tråden "vad har ni fått reparera på era E39 ?" och tyckte det var väldigt intressant att se verkligen vilken kvalite det är.. Skulle även vara intressant att se vad vi e34 ägare har fått stå ut med? Själv så har jag ägt 2st e34 och är väldigt nöjd, ingen av dom har gått nå vidare lugnt under min ägo, men dom har hållit hur problemfritt som helst nästan. Vad har ni fått reparera? | |
|
Stötdämpare, lambdasond, kylare, däck :D, vattenpump. Vattenpumpen är det enda som gjort att jag blivit stående och behövt hjälp, själva byte var dock simpelt och gick på en knapp timme på en parkeringsplats när jag väl fått tag på en pump. //Magnus |
|
|
Bromsok, diverse bussningar, handbromsbackar, reparering av elhissmekanik i förardörren, kabelbrand under baksätet, värmning till bakrutan, Varningsblinkersknapp, elhiss knappar, Farthållaren, avgas systemet. Beemer 4 Life! |
|
|
Topplock, kylare, vattenpump, lambdasond, 2 bromsskivor, Alla stag och bussningar i framvagnen, div. bromsbelägg och handbromsbackar, 2 st. code pluggar till kombi instrumentet med mera. 1 kamrem Tändningslås och ett dörrlås pga. stöld. Mackan |
|
| jajo.. men det verkar allt finnas folk som kör dessa bilar mil ut och in utan att behöva ansträga sig något vidare alls! :) Rätt intressant att höra faktist | |
| Kamkedja, vevaxeldrev, kedjesträckare, topplocksbultar med tillhörande packningar. Plus resterande som behövs ett kamkedjebyte. | |
| handbromsbackar,krängningshämmarstag,bakre bärarm båda sidor fram,bromsskivor bak, | |
| Bromsbelägg, givare till kylvattnet, avgassystem, kupefläckt, och nu måste jag byta termostat. jag har haft bilen i 10.000 mil av 29.000 så det är ju ingenting | |
Gizzmo89 |
Har fått fixa Spolningen till framrutan som bara lagt av (elfel) Fått byta Tändspole, bromsar, torkare, lampor och har fått ta ur all inredning för at torka efter att takluckan hade läckt...(mycket jobbigt att få ur all isolering) och då har jag kört kanske bara 300 mil..och det finns mer kvar att laga... tex AC, Airbaglampan lyser, Vindrutespolning har lagt av igen :( Defrostern funkar ej på bakrutan, och jag måste byta stötdämpare fram. Börjar tycka att e34 gillar att fela...min e30 var mycket bättre ...inget som gick sönder på 3000 mil utan behövde bara göra service och diverse små saker :) Äkta kärlek växer inte på träd... Den byggs i Tyskland --BMW-- |
rsarits |
Har fått byta kondensor, kondensorfläkt, vattenpump, bromsskivor, belägg, stötdämpare och fjädrar. Bilen är en 530 med V8 -95 och har gått 37950 mil. Jag har kört den sedan 17800mil. Den i särklass bästa bil jag någonsin ägt. Den har kostat mig 24:50 milen inklusive skatt, försäkring, reparationer, service och bränsle. Då har jag också räknat med 100% värdeminskning (altså att den nu är värd 0:-) Klockren kvalitet!!! Det enda riktigt dåliga på bilen är de usla halvljusen. Micke |
|
En styrled,servopump,generator,bromsskivor och belägg. sen är de ju service prylarna som olja, filter m.m 525ix-92 snart 19000mil. |
|
|
På 525:an -88:a byttes bla: styrleder, bromsskivor och belägg, kamrem förutom vanlig service, hade bilen i 2 år. Inte så mycket reparationer alltså. Men på bilen jag har nu 520iAT -95:a, så har jag bytt: avluftningssledning till tank, framruta, silentblock, ljusinsatser halvljus fram, div. rostlagning på dörrar mm, nytt batteri, renoverat bromsoken fram, bromsbelägg, kupéfilter, insugsbälg, 2st pitmanarmar, nya värmeventiler, torkararm till bakluckan, div. lampor värmereglage, ventilkåpspackning, vattenpump, termostat, multirem, kylare, viskokoppling, kylarlock + nya slangar. div lister till dörrar, + vanlig service förstås. Samt jag har bytt lite "onödiga" prylar med, tex färddator OBC, fräschat upp inredningen, ny stereo så jag har lagt ner en del pengar på bilen. Jo jag köpte sprillans ny sommar + vinterdäck på alufälg till bilen i höstas med. Men bilen köptes billigt som projekt/mekbil så jag visste att det skulle innebära reparatoner, har rullat 34000 mil och jag tänker ha kvar den så länge det går. Nu är den faktist riktigt fin och jag vet ju vilka delar som är utbytta. Magnus |
|
|
min har gått 16400 mil och jag har haft den sen de senaste 2500 milen. Jag har bytt startmotor, batteri, kopplat ur nivåsensorn på larmet, fixat kabelstammen i bakluckan och nåt framvagnsstag... det har blivit en del utlägg men den känns ändå helt klockren när det gäller kvalitet, en riktig slitvarg! |
|
Transocean |
ABS-box, generator, torkarmekanism, ventilkåpspackningar, strålkastare, vindruta, insugsmembran, alla stag i framvagnen, silentblock, tankens avluftningsrör, allt av bromsar inklusive handbroms, inredning (tyg till läder), stötfångare och skärm, även originalradion slutade att fungera. Avgas inklusive kattar glömde jag. Fixat massa rosthål med metalspackel och har också kommit på att buntband är det bästa som finns för snabba fix, just nu sitter grillen, vänstra strålkastare och vänster skärm helt eller delvis på plats med massa buntband. Just nu har jag motorproblem men jag tror att min bil har fortfarande många mil kvar, man skall aldrig ge upp! 35 000 mil har den rullat, smälld två gånger, still going strong. |
|
Jag hade en 520iT-96. Köpte den i feb 2004, då hade den gått ca 14000 mil. Sålde den i somras, då hade den gått ca 23000 mil. Bytt: en tändspole, en bärarm (pga bussning), stötdämpare runt om, bromsskivor o klossar runt om. I övrigt endast service enligt bok. När jag sålde bilen gick den hur bra som helst. Förutom höger centrallås så funkade allt på den. En kanonbil, saknar den ibland nu när jag åker Fårrd Ficus Flexiful..... :-0 |
|
Transocean |
Ja just det...dämpare runtom och c-lås höger bak har jag också hunnit med...att man alltid glömmer något... |
|
Stötdämpare bak. skivor och belägg runtom, handbromsbackar, ett stag i framvagnen, avgassystem från katten, 1 hjullager. Egentligen bara slitdelar, tycker dom flesta har skrivit ner slitdelar och det räknas väl knappt till reparationer. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
| jaa jag håller med, verkar till mesta del oftast bara vara att hålla efter med slit delar sen så är dom odödliga! kvalite.. | |
|
Min lista för 535an mellan 15699-27'+mil Främre stötdämpare+fjädrar efter 23600mil Styrleder + spindelleder efter 25000-26000mil Kylare+termostat efter 18000mil Rostlagningar och diverse lackeringar flertalet gånger (första vid 18000mil) Bromsbelägg och skivor runt om + hadbromsbackar ett par gånger pga att bilen kördes för lite Trasigt fäste för förarstolen byttes 16000mil Avgasystem efter 26800mil Sommardäck 2st byten (Michelin TRX 415-240/45) Vinterdäck 1st byte vid 18000mil BAtteri 2st byten (efter var 4e år ungefär) Diverse emblem på fälgar, kaross, kapslar + ny skinnväxelspaksknopp vid 25000mil Växelförarpinne (sitter under bilen) vid 25000mil pga rost=tröga växlingar pga många servicar på BMW och reparationer utförda av dem spricker den låga milkostnaden, men annars kan jag konstatera att merparten har bytits efter många mil förutom batteri, bromsar, däck, rostlagningar. Själva motorn har aldrig behövt något byte av någon komponent och går ungefär som den gjorde vid 15699mil dvs väldigt bra utan ryckningar eller protester från 500rpm till 6200rpm på alla växlar!! |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Min bil 530iT-96 har gått över 27' varav jag kört över 13' mil och bytt: Stötdämpare fram Bromsskivor/belägg fram Casterstagsbussningar Krängningshämmarstag fram Styrled höger Laddningsregulatorn i generatorn AC-kompressorns koppling Rattlås (garantiåtgärd) Dörrstopp vänster bak Några sidolister på dörrarna (rent kosmetiskt) Bränslerör på tanken Bromsskivor/belägg/handbromsbackar bak Vindruta p.g.a. stenskott Batteri och i övrigt endast servicematerial. Klart bästa bil jag haft. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Hmm.. har ifs inte haft min så länge... men det är bromsbelägg... och stötdämparna har nästan gett sig helt nu... Och den läcker vatten nånstans och behöver ett oljebyte :) men annars riktigt lugnt... har haft värre bilar som rullat mindre "den går fan bra för att vara 20bast och fet som en större flodhäst" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.