AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.036

Går det att sälja i dessa tider?

Hej har en e34 m5 -93 som jag måste avyttra pga tillskott i familjen..
Men vill ju inte skänka bort bilen!
Har slängt ut en annons här på AP. E tyvärr inte den bästa annons skrivaren.
Bilen är i mkt gott skick..Så det e inte det roligaste att göra sig av med..
Precis innan nyheten om barn så han jag fixa en hel lack på bilen.
Bilen har rullat ca 18400 mil..
Vad kan man begära för denna?
Och när e det rätt säsong att börja annonsera på riktigt?
Mvh Anders
Om den är fin så tror jag inte det blir svårt att sälja den, e nog lättast att få sålt den när vädret blir bättre = runt april.
Lycka till
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Semperfi, din bil är riktigt fin och har vad jag har förstått den mesta utrustningslistan av bilar med din inredning. Du kommer inte troligtvis att få några rättvisa bud just nu. Prova att annonsera på mobile.de. Det går utmärkt att skriva annonstexten på engelska och lägg in mycket detaljrika foton i annonsen. På så sätt når du en större markand än den här på Ap eller blocket.
mvh Daniel

Länk
Progress through pain
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Det är alltid svårt att sälja en bil om man vill ha mkt betalt men nöjer man sig med ett skapligt pris så är bilen såld snart.
Vill man ha mer betalt för en M5:a så får man vänta till våren.
Det är efterfrågan som styr priset helt enkelt!
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Vi köpte inte combi förrän tredje barnet hade kommit... Man skall inte ge upp i första taget...
vad jag menar är att paniksälj inte om du har en bil du gillar. Ett alternativ kan vara att köpa tex en V***o combi dessutom, och ha BMW:n för finturer på sommaren. Alternativt sätta en bytesannons på powerbörsen, typ byta jämnt mot en 540 Touring av lämplig årsmodell. Det är oftare lätt att få igenom en affär om ingen behöver lägga upp kontanter på bordet, eller åtminstone inte betala allt kontant. Så vill du ha loss pengar så försök byta mot en billigare BMW Touring. Vid bytesaffärer så är det ju inte lika viktigt att det är vår, bådas bilar ligger ju lika rätt/fel i tiden.

/Mats J
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag läste annonsen nu, och du hade ju redan flaggat för byte mot combi...

/Mats J
Ok Kanske får vänta till våren..
Har redan en kombi v70 2,5se -98..Funkar fint men e j*****t tråkig..
Blir Mycket med 2 barn en båt 2 bilar massa gevär osv.. Hur ska man hinna?
E ju inte helt säkert att bilen kommer säljas eller bytas..Allt beror på rätt pris/byte
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag vet... Fråga mig inte hur :)

/Mats J
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
Här är en m5 till salu -99 65000kr..inte säkert att slutpriset hamnar där,följer med spänning.
Länk
Vet inte om man kan jämföra e39 med e34?
För mig 2 skilda bilar..
Den m5an finns det info om här å AP, verkar inte vara särskilt mycket att hänga i julgranen... Länk

Lägg ut en bra annons och se vad som händer. Gäller att det kommer rätt köpare som värdesätter skick etc. O de kan dyka upp när som helst!
Jämföra E39 M5 med E34 M5 är som att jämföra en segelbåt med en motorbåt:)

semperfi; Ta hjälp av vänner/bekanta och gör en suverän annons och annonsera ut den även utanför Sverige, till exempel folket på e34m5.se.

Stephan
pe
554
perf
320xd e91 -09
Jag skulle gärna köpa tillbaka min gamla pärla. Tyvärr så tillåter inte min ekonomi det i dagsläget.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

94k är rätt högt för en 18000mils m5 som varit omlackad...
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Tycker inte alls priset är högt, om allt som boge-stötdämpare osv. fungerar.

Men det är nog aldrig lätt att sälja i januari.

Inlägget med KVDs försäljning av den buskigaste M5e39an i landet känns i sammanhanget som dagens jaha...
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

haha m5an på kvd är så kebab det kan bli
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
snodas;
Hur kan man jämföra en bil som knappt rullar och inte går igenom en vanlig kontrollbes. med en fin och välvårdad bil?

M V H
Stephan

Äger Autoexpertenverkstaden i Täby AB
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Sälj inte om du gillar bilen, vi hade en e34 hela första året med vårt första barn. Det funkar bara man vill.

/Christofer
Varför skulle en omlackad bil vara mindre värd?
E ju bättre.. Undra om det e många som vet hur det ser ut under kjolar osv?
Hubbe325: Det e mitt första egna men har ett på 8 år som jag fick p¨å köpet få 5 år sedan..
Sen köpte jag ny båt i sommras, den vill jag inte vara utan..det måste man ha i lysekil:)
Se om det finns några seriösa..Som vet vad dom e ute efter och ingen som tror sig kunna allt å bara snackar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.