|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja veta vilken laddare som passar bäst? Funderar på en C-teck , men vet inte vilken modell jag bör ha... Det sitter ett 100 Ah i bilen och jag vill ha en stark laddare som kan hålla batteriet i god kondition . Jag vill kunna underhållsladda ibland på nätterna då jag ungefär 1 gång i månaden har en bil som bara "klickar" när jag vrider om nyckeln ( Jag kör mycket korta sträckor ). Alltså en laddare som ger bra med kräm på kort tid eller som jag kan underhållsladda ofta med. Krizter | |
|
Det räcker med modell Safir är min egen erfarenhet efter 2½år som nöjd kund och har provat några olika. Det viktiga är att regelbunden laddning göres. Såsom med de flesta av produkter som göres här i landet(även om delkomponenter köpes utomlands) så finnes det en rejäl säkerhetsmarginal.. Mvh Asken |
|
J.B |
Ju mer Ah en laddare ger desto fortare laddar den ett batteri ,,oavsett storlek ,,Mer Ah= kortare ladd tid J.B Länk |
|
Tjena Köp xs7000, då har du en laddare som pallar med att underhållsladda batterier upp till 225ah och som orkar med att dra upp ett tomt batteri på iaf 120ah. Du har också en bra rekond-funktion som får dåliga batterier att fungera bättre igen. //Jonas |
|
|
Ok! Har tittat lite på XS 7000 och tycker den verkar vettig... Ska höra med Mekonomen om den finns hemma. Blir nog en sån tror jag. Tack för alla tips ! Krizter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.