|
|
|
|---|---|
|
När jag bodde i Lidköping lämnade jag in bilen för bland annat byte av silentblocken hos en icke BMW verkstad och var riktigt nöjd. Har för mig att dom hette Kjellströms bil och låg i Kvänum. Riktigt bra service samt kunnig personal. Inte speciellt dyrt heller. Skulle behöva göra samma operation på min nuvarande E30 och det är billigare att lämna in jämfört med de timmar och tålamod det tar i garaget. Har inget vettigt garage att hålla till i heller. Finns det någon bra verkstad i Örebro som är seriös och har erfarenhet av just BMW? Hasso borde ju veta iaf:) | |
| Kom på att min fråga nog inte bara gällde 3-serien. Borde ställt den i delen för samtliga men men. Har ju bara varit medlem sen starten så jag borde lärt mig men icke:) | |
|
Mobima är bra på bmw i Örebro. Rätta mig gärna om jag har fel. Var det iaf förr. Ett annat företag som ploppar upp är El & bilservice. Ägaren heter Per Israelsson tror jag. men dom kanske mer är bra på el-problem. |
|
| Inga fler rekommendationer? Dåligt utbud av bra verkstäder i Örebro kanske. | |
|
Jag skulle också vilja ha tips på en bra verkstad i Örebro. Jag kommer behöva göra en hjulinställning då jag har tänkt byta bl a styrstagen på min 525. Så finns det nån i Örebro som är bra på göra hjulinställning? Gärna till ett bra pris också. |
|
|
Bil&Elservice är enligt rykte en verkstad utav den klassiska hederliga varianten som hellre reparerar än byter delar om det går. Jag får göra ett besök där vid tillfälle för att se om de är den himmel för bilar jag antar. Mvh Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Asken du har redan anlitat dom ett 10 tal ggr :) Jag går i god för Bil&Elservcie också, Mobima funkar säkert också men dom har inte mig som konsulting backup :) Jag ställde min framvagn på Seaten hos Frasses däck First Stop på boglundsängen, de gjorde ett bra jobb tycker jag. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hundmottagare:-)) Börjar Asken bli senil?;-) /Udo Dirkelsniff |
|
| Får tacka för de fina tipsen. Bil&Elservice ska jag definitivt kolla upp. Verkar vara en gammal hederlig verkstad med skön inställning. | |
|
Vill bara passa på att varna för Carlsson Bil som jag tycker är riktigt dåliga, om dom inte blivit bättre på senare tid. Det var några år sedan jag var där sist! Har lämnat in min bil där för allmän genomgång innan besiktning och oljeservice. Mekanikern drog så hårt i handbromsen att något låste sig i bromstrumman, så bilen gick inte att rulla bort från lyften. Han kom ut till mig i vänthallen och sa "du får ringa bärgare, du måste få bort din rosthög härifrån". Bilen var då 5 år gammal och hade gått 6000 mil. Jag undrade om inte han kunde fixa det, jag var beredd att betala så klart men han svarade att han inte hade vare sig "tid eller lust" att arbeta med den bilen. Av någon anledning så var han arg på mig för detta!? Fick själv köra ut den med nästintill låst bakhjul, sen räckte det med att knacka på bromstrumman med en gummihammare för att det skulle lossna, bytte själv bromsarna på OKQ8's GDS. Jag fick betala fullpris för denna "genomgång". Observera att detta inträffade för ett par år sedan, kanske är bättre nu. Jag går dock aldrig någonsin dit igen. |
|
|
Herr hasso: Vad menas? Den enda gången jag kan minnas jag haver mött Herr Israelsson det var på ett prima utförskänkningsställe såsom haver ypperlig dryckesjom i glasen och då sålde karln icke de dimljus jag behövde!:))) Mvh Asken |
|
Asken du är senilcement.:) Du har haft följande bilar inlämnade på Bil&Elservcie. BMW540T--98 ett flertal ggr. BMW 740-95 2 ggr 316-Compakt. + nån mer compakt Volvo 760. mfl. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Senilcement var ordet:) Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.