AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.330

kabelgenomföring... tips på det?

hi
70
hi_pot
328ci -99
Tja...

Ska dra igång med att plocka i lite ljud som jag har liggandes här hemma...

i min e46 ci ska jag plocka i DLS UP35. jag antar att det inte kommer bli några problem att montera i dem med tanke på djup. har jag rätt?

sen en sak som jag vill ha lite ideer på. nu ska jag ju ha igenom tre kablar (6 trådar) till elementen eftersom jag ska köra bi-amping! hur går jag ut det på ett snyggt vis? vill INTE använda org kabel för den är för klen. är det någon som vet om det finns någon form av damask från bil till dörr som man kan köpa?

kan ju passa på att fråga om jag ska ha min JL bas framåt eller bakåt? har alltid kört bakåt. men om jag har en sluten låda med basen framåt?

några erfatenheter???
Jo
63
Jonas530
530iA touring -01
Om det ser ut som på e39 så kan du använda original kabeldamask. Skruva loss kontaktstycket från främre dörrstolpen och öppna det. Då ser du att det finns platser lediga i kontaktstycket som man borrar upp lite och drar kabeln igenom. 2 trådar går bra, 4 blir trångt och ska du ha 6st. så får du nog kapa bort original högtalarkablage, borra bort kontaktstiften och dra de 2 sista kablarna där.

Har du skidlucka så är det väl perfekt att rikta basen ut genom den?
hi
70
hi_pot
328ci -99
har funderat på den lösningen med. har ju en airbag i dörren så jag vet inte om jag vågar... skulle ju va lite trist om det skulle skita sig med den. annars e det ju en bra ide. men som sagt, 6 trådar e ju en del. får öppna o se hur det ser ut. annars skulle man ju få tag på en annan kabeldamask med runt hål o klämma dit den under... ?

har en skidlucka på den. men erfarenheter i andra bilar har det alltid vart bättre med basen bakåt. har tänkt på bandpass låda men vet inte hur JL basar passar i dem. sen är väl de lådorna lite sega? släpar efter lixom... eller har jag fel?
tycker det är svårt att få till ett bra (snyggt) basljud i en bmw... de e ju så täta så det är svårt att få in ljudet. hmm...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.